(video) Este mai rapid decât Golf GTI şi Focus ST! Toate detaliile despre noul Renault Megane R.S.

Prezentat în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt, în septembrie 2017, noul Renault Megane R.S. a fost așteptat cu nerăbdare de entuziaștii din domeniul autosportului.

Scopul de a deveni, ca și predecesorii săi, un punct de referință pentru piața hatchback-urilor fierbinţi, a treia generație a modelului este plină de experiență și pasiune din partea Renault Sport.

Noul Renault Megane R.S. va fi oferit clienţilor cu un singur motor turbo de nouă generaţie, care are un volum de 1.8 litri şi produce 280 de CP/390 Nm de cuplu. Cutia de viteze poate fi una EDC cu dublu ambreiaj şi cu şase trepte sau una manuală cu acelaşi număr de viteze.

Performanţele dinamice, care nu au fost anunţate până în prezent, sunt: acceleraţie 0-100 de km/h pentru o maşină cu transmisie EDC în 5.8 secunde. Acelaşi timp este valabil şi pentru o maşină cu o cutie de viteze manuală! (Pentru comparaţie, unui VW Golf GTI facelift şi unui Ford Focus ST îi sunt necesare 6.5 secunde pentru a face asta.) Viteza maximă însă diferă: în primul caz e 250 de km/h, iar în al doilea 255 de km/h.

Apropo, propulsorul are tehnologie Start/Stop şi potrivit Renault promite să asigure un consum mixt de 6.9-7.1 litri la 100 de km parcurşi. Volumul rezervorului este de doar 50 de litri!

Greutatea maşinii este de 1.430 sau 1.407 kilograme, în cazul dacă nu are dotări opţionale.

Noul Renault Megane R.S. introduce în premieră în segmentul compactelor sportive tehnologia sau sistemul de direcţie 4CONTROL. La viteze mai mici de 60 de km/h sau de 100 de km/h în regim Race, în viraje, roţile spate întorc în direcţie opusă cu până la 2.7 grade. În cazul în care viteza depăşeşte 60 şi respectiv 100 de km/h, în viraje, roţile spate întorc în aceeaşi direcţie cu cele faţă cu până la un grad.

Clienții mai pot alege unul din cele două tipuri de șasiu, Sport sau Cup, fiecare ieşind în evidenţă datorită unor detalii specifice precum arcuri, amortizoare, bare anti ruliu, etc. Suspensia de pe noul Megane R.S. mai dispune de patru amortizoare cu compresie hidraulică.

Mecanismele de frânare au fost îmbunătăţite comparativ cu cele de pe modelul precedent. Acestea sunt confecţionate din aliaj de aluminiu şi fontă, măsoară 355 şi 290 de mm respectiv şi sunt mai uşoare cu 1.8 kilograme. Frânele sunt acoperite de nişte roţi cu jante de 18 şi 19 inci pe faţă şi spate respectiv.

Printre alte dotări care se pot regăsi pe noul Renault Megane R.S. se numără: mecanisme de frânare Brembo, scaune sport, tapiţerie cu Alcantara, pedale din aluminiu, R.S. Monitor cu afişarea informaţiilor necesare precum telemetrie, presiune, date de la diferiţi senzori, alături de R.S. Monitor Expert care mai poate înregistra sesiunile de curse pe circuite şi ulterior pot fi urmărite în format video (realitate virtuală).

La acestea se mai adaugă blocuri optice cu LED-uri a căror fascicule de lumină pot ajunge la 460 de metri în faţa maşinii, LED-uri multi-reflector sub forma unor steaguri pe bara de protecţie, sistem MULTI-SENSE cu cinci regimuri de rulare, head-up display retractabil, sistem audio Bose cu opt difuzoare, alături de unul central în partea din faţă şi un subwoofer în portbagaj şi altele.

Nu lipsesc nici sistemele de siguraţă şi asistenţă precum: cruise control adaptiv, sistem de frânare automată, sistem de monitorizare a unghiurilor moarte, parcare automată cu o cameră video spate, sistem de recunoaştere a indicatoarelor rutiere, etc.

Noul Renault Megane R.S. va fi asamblat la uzina mărcii din Palencia, la 235 km distanţă de Madrid, Spania. Modelul va fi disponibil la comandă şi în Republica Moldova, însă preţul de start este deocamdată necunoscut.

GALERIE FOTO:

Cmentariile sunt închise

http://sisfora.pekalongankab.go.id/assets/laporan/ https://jdih.sumbawakab.go.id/ https://perpus.pn-wates.go.id/ https://siat.unpad.ac.id/eoffice2020/uploads/