Cele mai deteriorate drumuri de acces spre posturile de frontieră vor fi reabilitate

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Inițiativa conducerii Serviciului Vamal privind necesitatea reabilitării drumurilor de acces spre posturile vamale de frontieră a primit susținerea Ministerului Economiei și Infrastructurii. În primă fază, proiectul de reabilitare vizează construcția capitală a celor mai impracticabile porțiuni de drum.

Este vorba despre tronsoanele care duc spre punctele de trecere ,,Larga-Kelmențî” (cca 5 km), ,,Unguri-Bronnița” (cca 6,3km) și tronsonul cuprins între punctele de trecere ,,Giurgiulești-Reni” și ,,Giurgiulești-Galați” (cca 1,2 km).

Actualmente, starea nesatisfăcătoare a drumurilor de acces către ,,Larga-Kelmențî” îi determină pe participanții la traficul transfrontalier să opteze pentru posturile vamale ,,Otaci” sau ,,Criva”, unde, în consecință, sunt atestate cele mai mari valori de trafic de la frontiera moldo-ucraineană.

Potrivit datelor deținute, posturile vamale ,,Otaci” și ,,Criva” sunt traversate săptămânal de circa 6,449 și
respectiv, 5,916 unități de transport, în timp ce prin ,,Larga-Kelmențî” sunt consemnate în Registrul traversărilor doar 941 de autovehicule.

Astfel, reabilitarea acestor sectoare de drum ar permite degajarea traficului prin cele două posturi vamale, iar odată cu instituirea controlului vamal în ,,Unguri-Bronnița” fluxurile menționate s-ar dispersa și mai mult.

De asemenea, se preconizează ca proiectul de reabilitare să includă și reparația porțiunilor de drum din proximitatea zonelor de control vamal care urmează a fi inaugurate la Sculeni, Costești și Giurgiulești,
precum și extinderea acostamentului drumurilor de acces spre noua zonă de control vamal din Otaci.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...