Vacanță râvnită versus realitatea oferită de agenția de turism. Ce a pățit o familie din Orhei când a ajuns în Turcia

O familie de la Orhei a procurat o foaie turistică pentru un sejur în Turcia. Ajunși la fața locului, aceștia și-au dat seama că au fost cazați la un alt hotel, decât cel prevăzut în contractul de servicii turistice, încheiat cu agenția de turism din Moldova. În urma insistenței de a li se oferi cazare în hotelul indicat în contract, turiștii în ziua următoare au fost transferați după solicitare.

Mare le-a fost mirarea, când au văzut condițiile neconforme a hotelului multrîvnit, comparativ cu cele promise la momentul procurării foii turistice – lipsa piscinii, dereticarea odăii și schimbarea lenjeriei de pat o dată în 7 zile, telefonul și televizorul din odaie erau defecte și lipsea accesul la rețeaua Wi-Fi. De asemenea, plaja din fața hotelului nu era curățată. O altă nemulțumire exprimată de turiști este asupra serviciilor de alimentație – produsele erau de o calitate inferioară, mesele și vesela murdară, iar personalul de deservire- necorespunzător.

La revenirea din călătorie, familia a depus o reclamație la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP). În urma acțiunilor întreprinse de către APCSP, agentul economic a soluționat conflictul pe cale amiabilă, prin achitarea unei compensații în mărime de 40% din valoarea costului foii turistice.

În acest context, APCSP recomandă tuturor celor care urmează să achiziţioneze pachete de servicii turistice de la agenţiile de turism din Moldova, să solicite informaţii complete despre pachetele de servicii ce urmează a fi contractate (în conformitate cu obligaţiile de informare impuse agenţilor economici din turism).

Fiţi precauţi dacă se oferă informaţii vagi sau incomplete. În cazul în care turistul este nemulţumit de serviciile turistice primite, acesta este în drept să întocmească o sesizare în scris, clar şi explicit, cu privire la deficienţele constatate la faţa locului, legate de realizarea pachetului de servicii turistice contractat. Sesizarea se va transmite prompt atât agenţiei, cât şi prestatorului de servicii turistice (conducătorul hotelului, restaurantului), prevedere înserată în contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice. Agentul economic are obligaţia să examineze şi să comunice în scris consumatorului măsurile de remediere întreprinse, precum şi despăgubirile care i se cuvin.

Stimați consumatori, dacă ați întâmpinat o problemă privind prestarea serviciilor turistice, nu ezitați să apelați la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței. TELEFONUL CONSUMATORULUI 022 74 14 64, pe adresa: mun. Chişinău, sectorul Centru, str.Vasile Alecsandri 78 sau accesând pagina noastră de facebook.  

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente