Călătorește informat. Câteva sfaturi pentru o vacanță de iarnă sigură și fără de griji

busteni-iarna

După o abundență de oferte pentru vacanța de vară, mulți dintre consumatori se orientează către destinații de vacanță pentru iarnă. Pentru a nu deveni victime ale ofertelor fiebinți, Agenția pentru Protecția Consumatorului vine o listă de recomandări pentru a vă proteja de eventualele probleme în alegerea unei destinații de odihnă.

La procurarea unui produs (serviciu turistic), consumatorul trebuie să primească de la compania de turism  următoarele documente:

#CONTRACTUL DE SERVICII TURISTICE cu indicarea părților contractante, tuturor serviciilor turistice oferite (destinație, perioadă, tip cazare, cu/fără tip alimentare, cu/fără transport, asigurare, alte servicii), prețul produsului (serviciului) turistic evaluat în lei, numărul voucherului și semnăturile părților;

#ASIGURAREA MEDICALĂ este obligatorie;

#VOUCHERUL TURISTIC completat, parafat de către Agenția Turismului a R.M și prestatorul de servicii turistice (compania de tursim);

#BONUL FISCAL, primit la achitarea valorii contractuale;

#FACTURA SAU FACTURA FISCALĂ (obligatoriu în cazul – persoanelor juridice, la solicitare în cazul – persoanelor fizice);

Îndemnăm consumatorii să aibă o atenție sporită, întrucât, anterior, pe adresa APCSP au parvenit reclamații cu privire la necorespunderea ofertei de la destinație cu cea din contract.

Într-un caz, o familie a cumpărat o foaie turistică pentru un sejur în Turcia. Ajunși la fața locului, aceștia au constatat că au fost cazați la un alt hotel, decât cel prevăzut în contractul de servicii turistice, încheiat cu agenția de turism din Moldova. În urma insistenței de a li se oferi cazare în hotelul indicat în contract, turiștii în ziua următoare au fost transferați după solicitare. Mare le-a fost mirarea, când au văzut condițiile neconforme a hotelului mult râvnit, comparativ cu cele promise la momentul procurării foii turistice – lipsa piscinii, schimbarea albiturilor o dată în 7 zile, telefonul și televizorul din odaie defecte, lipsa de acces la rețeaua Wi-Fi.

La revenirea din călătorie, familia a depus o reclamație la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței. În urma acțiunilor întreprinse de către APCSP, agentul economic a soluționat conflictul pe cale amiabilă, prin achitarea unei compensații în mărime de 40% din valoarea costului foii turistice.

Pentru a evita anumite neconformități la ofertele vacanței de iarnă, RECOMANDĂM CONSUMATORILOR următoarele:

#studiați atent regiunea unde doriți să mergeți în vacanță, zonele de odihnă, hotelele, pensiunile, oferte ce le propun, condițiile;

#informați-vă în prealabil, care sunt condițiile oferite pentru vacanță, prețul ce necesită a fi achitat, informatii privind transportul, asigurarile medicale, cazarea, alimentația;

#citiți și analizați foarte atent contractul împreună cu operatorii turistici, deoarece, în cazul unor neclarități privitor la organizarea vacanței, aceștia se pot eschiva de la responsabilitatea pentru eventuale neconformități;

#pentru o vacanță de iarnă sigură, echipați-vă cu cele necesare pentru schi: echipament de munte (îmbrăcăminte termică formată din bluză de corp și pantaloni, care să mențină temperatura corpului; îmbrăcăminte mai groasă, geacă de iarnă impermeabilă, mănuși, căciulă, fular ), bocanci, rucsac. Se va evita îmbrăcămintea din bumbac pentru se umezește repede și menține umiditatea pentru mult timp.

#alegeți oferte de la agenții de turism, în care aveți încredere sau care vi s-au recomandat a fi buni în prestarea serviciilor turistice.

Dragi consumatori, fiți precauți atunci când semnați contractele pentru destinațiile de vacanță.În cazul unei prestări neconforme a serviciilor, nu ezitați să depuneți o reclamație în cadrul agenției de turism vizate pentru a primi despăgubiri.  Dacă agentul economic nu a remediat problema,  ne găsiți pe adresa:

Vasile Alecsandri 78, la TELEFONUL CONSUMATORULU 022 74 14 64 sau pe pagina noastră de Facebook.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente