Filozofia din spatele Aroma Marketing

Aromele vorbesc mai tare decât cuvintele …

V-ați întrebat vreodată de ce intrând în diferite filiale ale aceleiași rețele de magazine sunteți învăluiți de aceleași arome? Probabil, v-ați gândit că este o coincidență, însă în spatele acestui fenomen se află o întreagă filozofie, pe care o veți descoperi în acest articol.

Ce este aroma marketing-ul?

Aroma marketing-ul este un component al marketingului bazat pe utilizarea de arome diferite cu scopul stimularii vânzărilor, promovarea produselor pe piață și influențarea pozitivă a cumpărătorilor. Acest instrument de marketing cu efecte puternice și beneficii majore aduse utilizatorilor începe să câștige teren și la noi în țară.

Aroma marketing-ul este un complex de pași care folosesc aromele pentru a influenţa comportamentul uman, crearea anumitor emoţii şi stimularea necesităţilor sale de a cumpăra bunuri şi servicii.

Rezultatele marketing-ului olfactiv traduse în cifre sunt impresionante, astfel, conform cercetării comune a Universității Rutger, institutului The sense of smell și Fundației de Tratament și Cercetare The Smell and Taste:

  • Oamenii își amintesc de 100 de ori mai mult ceva ce au mirosit decât ceva ce au văzut, auzit sau atins;
  • Simțul mirosului se păstrează 60% corect după un an în timp ce memoria vizuală doar 40%;
  • Mirosul poate spori energia și starea de bine cu 40% atunci când suntem expuși la mirosuri plăcute;
  • crește timpul petrecut de client într-un spațiu comercial cu 15-20%;
  • crește profitul cu 10-30%;
  • reduce stresul cu 20-30%;

Unde se folosește?

Această tehnică de promovare are un grad de aplicabilitate foarte mare, începând cu magazinele de retail și continuând cu clinicile de sănătate.

Pentru a evidenția doar câteva din domeniile în care aroma marketing-ul poate fi utilizat cu succes, vă amintim: magazine de haine, magazine alimentare, hoteluri, cafenele și restaurante, benzinării, boutique-uri, tutungerii, săli de așteptare, spa-uri etc.

Aroma marketing-ul în Moldova

În Moldova, activitatea de aromatizare profesională a început în 2013, fiind inițiată de compania SCENT::LINQ, a cărei sisteme de aromatizare încântă clienții Moldcell, Celio, Aridon, Oodji, BCR,  Aqua Terra, LTB, Darwin, Clarks și multe altele.

Aromele folosite de SCENT::LINQ sunt produse de casa de parfumuri Drom, cel mai mare producător mondial de parfumuri naturale care este, de asemenea, furnizorul brandurilor Chanel, Dior, Givenchy, Kenzo și altele.

Zilnic avem parte de o avalanșă de emoții și trăiri care ne consumă, dar cât de plăcut este să înțelegi că sunt locuri în care deciziile pot fi luate într-un confort psihologic absolut.

Preluarea textelor de pe Moldova.org se realizează doar în limita maximă de 2000 de semne, cu 2 link-uri directe spre articolul citat în prima și ultima propoziție a fragmentului preluat. Fotografiile/infograficele de pe platforma moldova.org pot fi preluate în număr de maxim 2 bucăți per material și doar cu menționarea Moldova.org și numele autorului/autoarei.