/LIVE TEXT/ Război în Ucraina, ziua 794: Alertă în toată țara și risc de baie de sânge! WP: Moldova va fi următoarea țintă, dacă Ucraina cade

Sfaturi pentru cei care vor să facă cumpărături online. Învață să faci shopping inteligent

missing
19 decembrie 2017, ora 10:37

– Aveți dreptul să contactați comerciantul! Asigurați-vă ca agentul economic, care vine cu oferta, furnizează informații clare despre nume, adresa geografică, telefon, adresa de e-mail, astfel încât acesta să poată fi contactat în caz de necesitate. Aceste informații sunt obligatorii pentru comercianții, care desfășoară un asemenea tip de activitate fiind reglementate prin Legea cu privire la comerțul electronic.

– Vreți să beneficiați de un produs sau serviciu? Analizați minuțios site-ul web al operatorului economic pentru a vă încredința că platforma online afișează toate informațiile despre principalele caracteristici ale produselor și serviciilor comercializate, precum și prețul total al acestora.

– Știți ce include prețul total al ofertei? Acesta este format din prețul produsului sau serviciului, taxa pe valoare adăugata care poate fi inclusă sau nu în prețul produsului, taxele de livrare, precum și eventuale alte costuri suplimentare despre care comerciantul trebuie să vă informeze și să vă ceară acordul înainte de a da click pe butonul „cumpără”.

– Știți cât costa livrarea unui produs sau serviciu? Conform legislației, comerciantul este obligat să vă informeze despre modalitățile de livrare disponibile și prețul aferent acestora chiar în pagina în care este descris produsul.

– Cunoașteți cum procedați dacă produsul livrat nu corespunde necesităților d-voastră? Aveți la dispoziție 14 zile calendaristice în care puteți să vă răzgândiți cu privire la produsul livrat. Dacă produsul nu corespunde ca mărime, formă sau preferințe și nu indică semne de deteriorare îl puteți returna la adresa indicată de comerciant, asumându-vă doar să achitați taxa pentru transport. Dacă v-a fost livrat un produs defect, de asemenea trebuie să informați imediat comerciantul pentru a remedia situația: fie produsul se repară, fie este înlocuit cu un alt produs, fie vi se restituie contravaloarea acestuia. Atenție! Nu este nevoie să indicați motivul restituirii produselor. Menționăm că agentul economic trebuie să vă asigure și cu un formular de retragere a produsului sau serviciului sau să vă ofere posibilitatea de a vă exprima decizia de retragere din contract printr-o scrisoare trimisă prin poștă, fax sau poşta electronică).

– Care este termenul de preschimbare al produsului sau de restituire a banilor pentru produs? Comerciantul se obligă să repare produsul, să-l înlocuiască sau să returneze banii consumatorului timp de 14 zile din momentul ce a primit informația cu privire la necorespunderea produsului. Trebuie să vă asigurați că în prețul de rambursare al produselor a fost inclus și costul livrării.

-Puteți primi o garanție a produselor ce intenționați să le procurați? Ca și în cazul comerțului tradițional, potrivit legii, agentul economic trebuie să vă ofere minim 2 ani garanție pentru produs. Țineți cont că aveți dreptul ca bunurile defecte să fie reparate sau înlocuite în termenul de garanție, iar dacă repararea sau înlocuirea nu este posibilă, aveți dreptul la o rambursare sau o reducere de preț.

Orice refuz de a satisface necesitățile în cadrul comerțului online poate fi raportată la telefonul consumatorului 022 74-14-64 sau direct la sediul APCSP, mun.Chișinău, sect.Centru, str.Vasile Alecsandri 78, unde puteți depune o reclamație în acest sens.

Abonează-te la știri pe e-mail

TV8.md este site-ul de știri din Republica Moldova cu noutăți sociale, politice și economice de ultima oră, meteo astăzi, emisiuni, interviuri și investigații.
TiktokFacebookInstagramYoutubeTelegram

© 2024 TV8.md. Preluarea materialelor publicate pe tv8.md se face doar cu citarea sursei și prin intermediul unui link activ către pagina articolului.

FacebookInstagramYouTubetwittertelegramtelegram