Astfel, deși transportul public electric se orientează după orarul stabilit, s-a depistat că, în 41,73 % din cazurile monitorizate (393) se înregistrează o abatere de peste 2 minute (norma admisibilă) de la orar.
Doar 12,21 % au ajuns la stație fără întârziere și 27,74 % cu abateri de până la un minut. 18.58 % din unitățile de transport monitorizate au ajuns la stație cu 2 minute mai devreme sau mai târziu. Din acest motiv, timpul de așteptare la stație variază. În timp ce unele unități de transport ajung la stație cu câteva minute înainte (27,4%), pasagerii care urcă în următorul troleibuz de pe aceeași rută sunt nevoiți să aștepte în unele cazuri peste 10 minute, deși orarul prevede 6 minute sau mai puțin timp de așteptare.
Cauzele abaterilor de la orar sunt multiple: staționarea transportului privat în fața troleibuzelor, dezbaterea troleelor (antenele troleibuzelor) de pe liniile de contact, ambuteiaje, accidente care blochează traficul, defectarea troleibuzelor, precum și concentrarea la stații a unui număr sporit de troleibuze în același interval de timp, creându-se un cortegiu de troleibuze care se deplasează cu mare dificultate.
De această situație profită transportul public privat, în special microbuzele. În timp ce majoritatea troleibuzelor erau ocupate pe jumătate, ⅔ din microbuze erau pline (scaune ocupate și mai mult de 5 oameni în picioare) sau suprapline (oamenii stăteau lipiți de ferestre și unii de alții).