08:37:43 20.04.2024
Stiri

„Calea Ferată din Moldova” cumpără LOCOMOTIVE în sumă de 50 de milioane de euro

Economie 13.12.2017 15:30 Vizualizări3039 Autor: Ziarul National
„Calea Ferată din Moldova” cumpără LOCOMOTIVE în sumă de 50 de milioane de euro


Odată cu aprobarea Concepției pentru restructurarea sectorului feroviar și a Î.S „Calea Ferată din Moldova” pentru anii 2018-2021, autoritățile au comandat deja locomotive noi, care vor fi puse în circulație de la anul viitor. Anunțul a fost făcut de ministrul Economiei și Infrastructurii, Octavian Calmâc.

Potrivit lui Calmâc, pentru a crește performanțele CFM la nivel național și internațional, R. Moldova beneficiază de împrumuturi de la BERD şi BEI pentru modernizarea parcului de locomotive și modernizarea infrastructurii.

„Prima componentă ţine de modernizarea locomotivelor sau a parcului de locomotive. Această procedură tehnică, de coordonare şi de selectare a companiei câştigătoare a fost finalizată, au fost comandate locomotivele, începând cu 2018 reînnoim parcul cu locomotive noi, astfel încât să fim mai operativi şi să asigurăm acel tranzit de mărfuri pe teritoriul nostru, dar şi transportarea mărfurilor spre R. Moldova şi din R. Moldova. În acest domeniu, în jur de 50 de milioane de euro vor fi investite pentru achiziţionarea acestor locomotive şi vreau să vă zic că este vorba despre locomotive performante, cu costuri mult mai mici”, a declarat ministrul Calmâc în cadrul unui interviu pentru Publika TV.

Alte 50 de milioane de euro vor fi destinate modernizării infrastructurii fizice a CFM. Prima tranșă din aceste 50 de milioane de euro urmează să fie virată în scurt timp, dă asigurări Calmâc.

De asemenea, reforma aprobată prevede și optimizarea costurilor, precum și optimizarea numărului de personal.

În acest context, Octavian Calmâc a subliniat că jumătate din restanțele salariale față de angajații CFM au fost îndeplinite, iar până la sfârșitul anului statul își propune să acopere toate restanțele, având în vedere faptul că acest suport financiar, care vine din partea finanţatorilor internaţionali are şi o componentă de grant tocmai pentru această reorganizare a „Căii Ferate” din R. Moldova.

Sursa citată a mai adăugat că reforma mai prevede crearea a trei structuri comerciale separate. „Una va fi responsabilă de mentenanţa şi securitatea infrastructurii fizice a căii ferate. Aici statul trebuie să investească. Sunt investiţii care se recuperează în 20-30 de ani sau poate niciodată, în funcţie de volumul traficului. Vor apărea şi alte două companii, una care ţine de transport de mărfuri şi transport de pasageri. Aici, va fi deschisă poarta şi pentru sectorul privat, astfel încât cei care au resurse, cei care văd din asta un business, cei care deja au produceri şi au capacitatea companiei-mamă sau companiei din R. Moldova să investească într-o locomotivă, într-o garnitură de vagoane, ca produsele lor să fie posibil de transportat pe calea ferată, ceea ce e mult mai ieftin”, a conchis Calmâc.


Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
19.04.2024 09:13 Nicolae Negru Nicolae Negru // Despărțirea apelor p...

15.04.2024 09:20 Nicolae Negru Nicolae Negru // Simțul realității și...

12.04.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Recensământul ca o f...

Promo
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Recomandat
Sondaj
Cum veți vota la referendumul care va avea loc în toamna anului 2024 în R. Moldova?
Prietenii noștri

Widget cu noutăți la tine pe site

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md