Sursa cea mai importantă de informare a populației este televiziunea – 72%. Pe locul doi se situează rețeaua Internet cu 69% , pe locul trei – familia cu 36%. În continuare, urmează radioul cu 30%. prietenii și vecinii – 28%, presa scrisă cu 25%, colegii de serviciu – 22% (pentru comparație, anul 2016: televiziunea – 83%, rețeaua Internet – 54%, radioul cu 32%, presa scrisă- 28%, familia – 27%, prietenii și vecinii – 21%, colegii de serviciu – 16%).
Totodată, 46 la sută dintre respondenți consideră că mass-media influențează mult rezultatul final al alegerilor, 15% – foarte mult, 23% – puțin și doar 5 la sută cred că fraudele electorale nu influențează deloc rezultatul final al alegerilor. 11% de alegători nu și-au format o opinie în problema dată.
Cercetările de teren, în cadrul sondajului „Anul 2017 – în opinia populației din Republica Moldova”, au fost efectuate în perioada 20 noiembrie – 2 decembrie 2017, pe un eșantion de 1181 respondenți din 79 de localități, reprezentativ pentru populația adultă a Republicii Moldova, exclusiv regiunea transnistreană, cu o eroare maximală de + 3,0%