Străzi mai largi, noi semafoare și sensuri giratorii; Planul de acțiuni privind fluidizarea traficului rutier în Chișinău

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Reparația capitală sau lărgirea mai multor străzi, instalarea de noi semafoare sau amenajarea unor sensuri giratorii, se numără printre propunerile direcției transport public și căi de comunicație a capitalei pentru fluidizarea traficului în Chișinău.

Potrivit unui plan de acțiuni a Direcției transport public și căi de comunicație din Chișinău, ambuteiajele tot mai des întâlnite pe cei aproape 700 de km de străzi din Chișinău sunt cauzate de mai mulți factori, iar în acest sens a fost propus un plan format din 35 de puncte care odată implementat ar contribui la fluidizarea traficului.

Pe lângă faptul că unele străzi nu au mai fost reparate din perioada sovietică, există prea puține semafoare și sensuri giratorii, potrivit planului de acțiuni, una dintre principalele cauze ar fi și inexistența unui cadru legislativ care să permită ridicarea automobilelor parcate neregulamentar.

Iată cele 35 de puncte care, potrivit autorităților, ar ajuta la fluidizarea traficului rutier:

1. Interzicerea opririi și staționării autovehiculelor pe itinerarul rutelor de autobuz și troleibuz;

2. Respectarea strictă de către șoferii unităților de transport public (troleibuze, autobuze, microbuze) a opririlor pentru debarcarea-îmbarcarea călătorilor, doar în stațiile de transport public;

3. Amplasarea zilnică a echipajelor INP în cele 12 intersecții din mun. Chișinău cu flux sporit de transport conform dispoziției nr. 274 din 31.10.2017 a INP a IGP, temporar, până la identificarea unor soluții tehnice de fluidizare;

4. Instalarea indicatoarelor rutiere 3.31 (Oprire interzisă) pe Calea Basarabiei, tronsonul cuprins între str. Ismail și str. Tăbăcăria Veche;

5. Instalarea indicatoarelor rutiere care lipsesc în intersecțiile în care a fost reorganizată circulația rutieră prin instalarea delineatoarelor;

6. Deconectarea semafoarelor în intersecția bd. Decebal – str. Trandafirilor – str. Sarmizegetusa și înlocuirea indicatoarelor 2.1 (Cedează trecerea) cu indicatorul rutier 2.2 (Trecere fără oprire interzisă);

7. Modernizarea semaforului din intersecția str. V. Lupu cu str. Șt. Neaga;

8. Demontarea denivelărilor artificiale de pe șos. Muncești;

9. Stabilirea direcției de circulație în sens unic pe str. Șt. Neaga și str. E. Coca;

10. Stimularea prin intermediul cadrului legislativ și economic a agenților economici la construcția parcărilor multietajate;

11. La eliberarea autorizației de construcție, impunerea agenților economici de a asigura blocurile locative cu locuri de parcare în mărime de 100%;

12. Implementarea sistemului automatizat de monitorizare și dirijare a fluxului de transport în regim real de timp, prin modernizarea semafoarelor învechite și crearea unei rețele optice de legătură;

13. Reparația străzilor de centură, cum ar fi: str. Bucovina, str. Nicolae Milescu-Spătaru, str. Transnistria, str. Industrială, str. Băcioii Noi, Drumul Băcioiului, Ialoveni, str. Meșterul Manole, str. Voluntarilor, str. Uzinelor și Calea Basarabiei;

14. Amenajarea spațiilor de refugiu în stațiile pentru transportul public, prioritar pe drumurile cu două benzi de circulație;

15. Amenajarea locurilor de parcare în afara carosabilului;

16. Strămutarea Gării Auto Centru la periferiile orașului;

17. Iluminarea suplimentară a intersecțiilor;

18. Instalarea obiectivului de semafor în intersecția str. Ion Pelivan cu str. V. Belinski;

19. Supralărgirea str. Studenților, tronsonul între str. N. Dimo și str. M. Sadoveanu;

20. Instalarea obiectivului de semafor în intersecția str. Studenților cu str. N. Dimo;

21. Reparația str. M. Sadoveanu, tronsonul cuprins între str. Igor Vieru și str. Prof. Ion Dumeniuc;

22. Instalarea obiectivului de semafor la intersecția str. Grenoble cu bd. Cuza-Vodă;

23. Organizarea circulației în sens giratoriu sau instalarea obiectivului de semafoare la intersecția str. Hristo Botev – str. Independenței – str. Tudor Strișca;

24. Reconstrucția și prelungirea str. Mesager, tronsonul cuprins între str. Albișoara și Calea Ieșilor;

25. Reparația capitală a str. Albișoara;

26. Reconstrucția nodului rutier din str. Ismail – Calea Moșilor – Calea Basarabiei prin construcția unui pod rutier din bd. Dimitrie Cantemir spre str. Vadul lui Vodă;

27. Amenajarea bretelelor pentru virarea la dreapta și a insulelor de virare la stânga în intersecțiile unde constructivul acestora permite aceste modificări;

28. Supralărgirea str. Uzinelor, tronsonul cuprins între str. Voluntarilor și str. Industrială;

29. Supralărgirea str. Vasile Lupu, tronsonul cuprins între str. E. Coca și str. V. Belinski;

30. Reparația capitală a str. Ion Creangă în complex cu sensul giratoriu din intersecția str. Ion Creangă – Calea Ieșilor;

31. Supralărgirea str. Calea Orheiului din contul benzii de separare;

32. Organizarea circulației în sens giratoriu la intersecția str. Calea Orheiului, str. Studenților și str. Socoleni;

33. Supralărgirea șos. Hâncești, tronsonul cuprins între str. Sprîncenoaia și str. V. Alecsandri;

34. Organizarea circulației în sens giratoriu la intersecția str. Albișoara cu str. A. Pușkin;

35. Reconstrucția intersecției bd. Dacia – str. Natalia Gheorghiu, astfel încît să fie posibilă deplasarea directă spre str. București din str. Natalia Gheorghiu.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...