Municipalitatea pune la punct planul de intervenție în caz de situații excepționale

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Municipalitatea Chișinău nu dispune de suficiente resurse logistice pentru a putea face față independent situațiilor excepționale. Autospecialele pentru deszăpezire sunt vechi și de capacitate mică, iar în caz de inundații nu sunt suficiente pompe în stoc și nici bani alocați în buget pentru procurarea lor. Subiectele au fost discutate astăzi, 17 noiembrie, la ședința Comisiei pentru situații excepționale a municipiului Chișinău.

Viceprimarul Nistor Grozavu a menționat, pe lângă problemele de logistică, și deficiențele de colaborare dintre diferite structuri implicate în lichidarea situațiilor excepționale. Edilul a mai spus că, pe timp de ploaie, în capitală au loc inundații din cauza lipsei sau înfundării pe alocuri a rețelei de scurgere a apelor pluviale, dar și pentru că râul Bâc nu este curățat și apa se revarsă în afara albiei.

Primarul interimar Silvia Radu a cerut Direcției generale transport și căi de comunicație să prezinte, până luni, informații despre câți bani e nevoie pentru a extinde rețeaua de scurgere a apelor pluviale și pe ce suprafață. Cât privește capacitatea întreprinderii municipale „Exdrupo” de a face față ninsorilor, Silvia Radu a remarcat că tehnica din dotare este învechită, dar chiar și în aceste condiții drumurile vor fi curățate. Dacă va fi nevoie, municipalitatea va închiria autospeciale de la agenți economici privați.

Șeful Direcţiei generale locativ-comunală şi amenajare, Petru Gontea, a comunicat că deszăpezirea străzilor secundare și a curților blocurilor locative rămâne problematică.
Sunt necesare de patru ori mai multe unități de transport decât există acum, ceea ce ar însemna 160 de unități de tehnică. Bani pentru tehnică se alocă în fiecare an, dar ajung pentru procurarea unei singure unități.

Prezenți la ședință, mai mulți primari din suburbii s-au plâns că pe timp de iarnă drumurile sunt curățate numai până la intrarea în localitate sau până la stațiile terminus ale troleibuzelor. Ei au rugat ca autospecialele să avanseze cel puțin 200 de metri după intrarea în localitate ca să poată circula microbuzele și autobuzele care asigură transportul de pasageri din suburbii spre oraș.

În urma ședinței, direcțiile responsabile vor organiza sectorizarea teritoriului cu stabilirea unui algoritm de intervenție.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...