/LIVE TEXT/ Război în Ucraina, ziua 783: Explozii, pericol atomic și noi reguli de mobilizare pentru armata ucraineană

/DOC/ Combinatul de Vinuri „Cricova” va achita o taxă către primăria orașului pentru utilizarea simbolicii locale

missing
13 noiembrie 2017, ora 13:52

Astfel, Combinatul de Vinuri „Cricova” va achita o taxă către primăria orașului Cricova pentru utilizarea simbolicii. Aceasta constituie 0,5% din veniturile de vânzări ale produselor fabricate cărora li se aplică simbolica locală.

Menționăm că în martie 2015, Combinatul de Vinuri „Cricova” Societate pe Acțiuni s-a adresat cu cerere de chemare în judecată către Primăria orașului Cricova și Consiliul orașului Cricova privind anularea parțială a actului administrativ. Acel act prevede stabilirea unei taxe de aplicare a simbolicii locale, a cărei mărime începând cu 01 ianuarie 2014, constituie 0, 5% din veniturile de vânzări ale produselor fabricate cărora li se aplică simbolica locală.

Combinatul de Vinuri nu a fost de acort cu decizia dată. În apărarea sa, combinatul a indicat că utilizează numele de „Cricova” deja de peste 60 ani pe produsele și mărcile comerciale și sunt vândute în peste 20 de țări din lume pe parcursul a 6 decenii, aducând astfel faimă, recunoaștere și renume orașului Cricova.

Combinatul a menționat că potrivit Legii nr. 322-XV din 18 iulie 2003, Complexul „Cricova” este titularul dreptului preferențial la folosirea indicației geografice „Cricova” în denumirea firmei, în mărci de produs și în denumirea altor obiecte ale proprietății industriale supuse înregistrării în Republica Moldova. Numele de „Cricova” se conține în însăși denumirea Combinatul de Vinuri „Cricova”, astfel că, pe produsele fabricate de combinat, figurează nu altceva decât denumirea societății.

Totodată, Combinatul de Vinuri „Cricova” Societate pe Acțiuni are înregistrate pe numele său circa 50 de mărci comerciale care conțin cuvântul „Cricova” și toate aceste mărci comerciale au fost înregistrate de către Agenția de Stat pentru Protecția Intelectuală.

De asemenea, combinatul susține că nu aplică pe produsele sale careva elemente de simbolică locală ale orașului Cricova, care individualizează orașul Cricova de alte localități(gen stemă, blazon, imaginea monumentelor de arhitectură, istorie etc.).

Totodată, au specificat că, anexa la Titlul VII „Taxele locale” al Codului Fiscal, în redacția existentă la data de 12 decembrie 2013, prevedea expres că, cota impozitării cu taxă de aplicare a simbolicii locale constituie 0,1 % din veniturile din vânzări fabricate cărora li se aplică simbolica locală. Cota impozitării cu taxă de aplicare a simbolicii locale a fost modificată prin Legea nr. 47 din 27 martie 2014, publicată în Monitorul Oficial nr. 99-102 din 25 aprilie 2014, conform căreia a fost modificată anexa la Titlu VII „Taxele locale” al Codului Fiscal și ca rezultat autoritățile administrației publice locale au obținut dreptul de a stabili în mod individual respectarea prevederilor legii cota taxelor locale, inclusiv și a taxei de aplicare a simbolicii locale.

Curtea Supremă de Justiție a decis că recursul declarat de Combinatul de Vinuri „Cricova” Societate pe Acțiuni,, se
consideră inadmisibil, iar încheierea este irevocabilă. Menționăm că instanţa de fond a dat dreptate întreprinderii, iar Curtea de Apel Chişinău a casat hotărârea Judecătoriei sectorului Rîşcani al Capitalei.

Abonează-te la știri pe e-mail

TV8.md este site-ul de știri din Republica Moldova cu noutăți sociale, politice și economice de ultima oră, meteo astăzi, emisiuni, interviuri și investigații.
TiktokFacebookInstagramYoutubeTelegram

© 2024 TV8.md. Preluarea materialelor publicate pe tv8.md se face doar cu citarea sursei și prin intermediul unui link activ către pagina articolului.

FacebookInstagramYouTubetwittertelegramtelegram