Smartphone-urile Google şi Apple grupează pozele „intime” ale utilizatorilor. Care sunt cele mai populare categorii

collage

Multe dintre aplicaţiile pe care le avem instalate pe smartphone-uri folosesc algoritmi şi inteligenţa artificială. De exemplu, servicii precum Google Photos recunosc automat obiectele şi fiinţele care apar într-o imagine şi o pun automat în categoria din care face parte. Exemple: călătorie, mâncare, animale de companie. Însă s-a descoperit că aceşti algoritmi identifică şi pozele mai sensibile, precum cele topless sau nud.

Una dintre aceste categorii nedorite, care apare atât în aplicaţia Apple, cât şi în Google Photos, este „brassiere”, unde sunt colectate toate pozele în care apar sutiene. Cei care caută acest termen în cele două aplicaţii vor găsi toate imaginile grupate în directoare, relatează Go4it.ro.

Algoritmii folosiţi, de exemplu, de Apple pot recunoaşte cele mai comune 500 de obiecte care apar în imagini.

Recunoaşterea automată a imaginilor a fost introdusă pe iPhone în iunie 2016, iar tehnologia este disponibilă pe Android din mai 2015, în aplicaţia Google Photos. Apple a susţinut că organizarea imaginilor se face local, pe dispozitiv, fără ajutorul unui serviciu extern. În cazul Google Photos, imaginile sunt salvate în cloud.

Poate cel mai ciudat este faptul că bărbaţii sunt favorizaţi de algoritmi, deoarece imaginile lor în care apar în boxeri sau chiloţi nu sunt grupate automat.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente