Marchionne a spus că în timp ce el a sprijinit reducerea costurilor, au existat alte subiecte strategice care ar putea forţa compania Ferrari să ia în considerare o altă strategie.

"Formula 1 a făcut parte din ADN-ul nostru chiar din ziua în care am apărut. Dar dacă schimbăm regulile astfel încât să devină de nerecunoscut atunci nu mai vreau să mă joc'', a spus Marchionne.

Întrebat cum s-ar simţi dacă ar deveni preşedintele executiv care ar scoate Ferrari din Formula 1, Marchionne a spus că ar lucra la o strategie alternativă.

Ferrari este singura echipă, şi cea mai de succes, care a participat la toate cursele de F1 de la debutul competiţiilor, în 1950. A ajuns la 228 curse câştigate, 15 titluri la piloţi şi 16 la constructori.

Formula 1 a fost cumpărată, din ianuarie, de societatea americană Liberty Media, care a preluat drepturile de organizare de la Bernie Ecclestone.

Proprietarii americani vor să reechilibreze veniturile după expirarea acordului actual cu echipele, la sfârşitul anului 2020. Propunerile pentru un motor nou, mai ieftin şi mai simplu au fost prezentate la Paris şi va mai exista o altă întâlnire a Grupului de strategie pentru a discuta despre alte schimbări.

Şi unii piloţi şi-au exprimat anumite temeri faţă de unele modificări anunţate de Liberty Media. În luna aprilie, pilotul german Sebastian Vettel (Ferrari) a catalogat drept o alegere greşită adoptarea unor noi reglementări pentru a creşte spectaculozitatea curselor.

Vettel a opinat că o reducere a formatului curselor, pentru ca tinerii piloţi să se adapteze mai rapid la exigenţe, ar reduce interesul sportiv. ''Marile Premii sunt Mari Premii. Aşa cum au fost mereu. Cursele erau chiar mai lungi în trecut şi ele trebuie să rămână o provocare. Cred că o reducere le-ar scădea interesul şi nu ar mai fi Mari Premii. Cred că anumite lucruri nu trebuie schimbate. red că prea multe schimbări ar fi un lucru rău. Schimbarea de dragul schimbării mă face un pic sceptic'', a declarat Vettel.

Pe de altă parte, reprezentanţii Liberty Media au spus că încearcă să atragă un public nou, că intenţionează să organizeze mai multe curse în oraş şi să împartă sezonul în trei părţi aproximativ egale, în Asia, Europa şi America.

"Vom merge în oraşe emblematice, unde avem o mare bază de fani, mai ales noi fani potenţiali. Din punct de vedere al fanilor, decorul din centrul acestor oraşe poate crea imagini de televiziune şi imagini percutante. Eu petrec mult timp să iau contact cu oraşele — nu doar să reacţionez la propunerile care ne-au fost făcute — şi cred că în final vom organiza mai multe curse în oraş decât s-a văzut până acum", a spus, în august, directorul de operaţiuni comerciale, Sean Bratches

Spre deosebire de situaţia actuală, când calendarul curselor prevede treceri de la un continent la altul, în viitor sezonul ar putea fi împărţit în funcţie de zone geografice, ceea ce ar fi benefic pentru fani, sponsori, echipe şi organizatori, a afirmat oficialul.

"Vrem o repartizare echilibrată a curselor în rândul regiunilor şi ceva mai mult echilibru între circuitele tradiţionale şi cele urbane (în prezent la Melbourne, Monaco, Montreal, Baku şi Singapore — n. r.)", a spus el.

Noii proprietari ai F1 doresc ca un sezon să aibă 25 de curse, faţă de 20 în acest moment, iar formatul să fie unul variat, în jurul tripticului antrenamente libere (trei sesiuni) — calificări — cursă, împărţit în trei zile.

Două Mari Premii suplimentare ar putea fi organizate în oraşe din Asia — continent unde există numeroşi fani — în condiţiile în care India, Coreea de Sud şi Malaezia au renunţat în ultimii cinci ani. În acest moment au loc discuţii, a asigurat Bratches, fără să ofere amănunte.

Grupul american Liberty Media a cumpărat în ianuarie drepturile comerciale ale disciplinei (tranzacţie estimată la aproape 8 miliarde de dolari), după domnia de 40 de ani a britanicului Bernie Ecclestone.