Un agent economic, administratorul a două companii care comercializează produse alimentare, a fost debranșat joi, 2 noiembrie, de „Apă-Canal Chișinău” de la sistemul centralizat de alimentare cu apă. Aceasta pentru că de-a lungul anilor a acumulat datorii de peste 1, 2 milioane lei.
Potrivit furnizorului de apă, este vorba de două companii care sunt gestionate de membrii aceleiași familii şi deşi în ambele cazuri au fost intentate dosare, proprietarii companiilor nu și-au onorat obligațiunile față de furnizorul de apă. Antreprenorul a acumulat datoriile cu începere din 2008.
Mai mult, după debranșările anterioare efectuate de către echipele SA „Apă-Canal Chișinău”, acesta s-a reconectat ilegal la apeduct în repetate rânduri.
Dumitru Dobrojanu, maistru în cadrul întreprinderii, a declarat că doar pe parcursul acestei luni antreprenorul s-a reconectat ilegal de șapte ori. Cel mai probabil, acest lucru se întâmplă pe parcursul nopții, cel puțin așa spun locatarii. Potrivit maistrului, cu ochiul liber se vede că au avut loc reconectări ilegale, pentru că la țeava din polietilenă, a fost adăugată o bucată de țeavă din alt material.
Viorica Andronovici, inginer-coordonator al grupului de deconectări, a spus că agentul economic a fost acționat în instanța de judecată și chiar dacă există și un titlu executoriu, acesta nu-și onorează obligațiile. Viorica Andronovici a relatat că agentul economic refuză să contacteze cu reprezentanții întreprinderii pentru a ajunge la o înțelegere și a stabili un grafic de achitare.
Orice debranșare rezultă doar după câteva luni de tentative eșuate de negocieri şi conlucrare cu responsabilii de exploatarea blocurilor, conform prevederilor contractelor de prestate a serviciilor, anterior încheiate cu ultimii.
Inițial, furnizorul expediază datornicilor un șir de avertismente și prescripții, iar proprietarii sunt chemați, repetat, la diverse negocieri de reglementare a situaţiei create cu specialiștii întreprinderii noastre. Cu unii dintre ei se întocmesc scrisori de garanție și grafice de reeșalonare pentru achitarea datoriilor sau sunt blocate conturile.
Administraţia ACC face un apel către toţi consumatorii şi îi îndeamnă să achite facturile pentru apa consumată, atenţionând că şi alți consumatori, inclusiv persoane fizice, risca să rămână fără apă și bunuri din cauza datoriilor.