Până în 2020 toţi copiii cu deficiențe de vedere ar putea fi înscriși în educația primară completă

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Până în 2020, toți copiii cu deficiențe de vedere să fie înscriși în educația primară completă și să fie realizate drepturile lor educaționale și sociale „pe picior de egalitate” cu copii fără dizabilități. Acesta, este un obiectiv al Campaniei Globale pentru Educație pentru toți copiii cu deficiențe de vedere (EFA-VI), ca un parteneriat al Consiliului Internațional pentru Educația persoanelor cu deficiențe vizuale (ICEVI) și Uniunea Mondială a Nevăzătorilor.

Un raport în acest sens a fost prezentat în cadrul unei conferinţe de presă, de către Avocatul Poporului Maia Bănărescu, pentru protecția drepturilor copilului.

„În 2016 s-a propus elaborarea unui studiu, care atestă situația copiilor cu deficienţe de vedere şi auz. Este prima încercare de a identifica unele probleme, care prevăd modificare legislației”, a spus Bănărescu.

Astfel, a fost identificat numărul elevilor înscriși în învățământul special. În anul de studii 2015-2016 numărul acestora a constituit 1033 persoane, diminuându-se esențial comparativ cu anul de studii 2014-2015. Majoritatea elevilor din cadrul acestor instituţii sunt cu deficienţe în dezvoltarea intelectuală – 68,3%, cu auz slab – 16,1% şi cu vederea slabă – 7,6%, etc.

În același timp, s-a constat o majorare (cu 35,7% față de anul de studii 2014-2015) a numărului de copii cu necesități speciale și cu dizabilități, integrați în școlile obișnuite. Pentru susținerea acestor copii, în cadrul a 171 instituții din mediul urban și 579 instituții din mediul rural, au fost deschise Centre de Resurse pentru Educația Incluzivă.

Conform Ministerului Educaţiei, Culturii și Cercetării, în anul 2016 au fost înregistrați 412 copii cu deficiențe de auz, cu 12,8% mai mult comparativ cu anul 2013 (365 copii).

Datele colectate atestă o creștere a numărului de copii cu dizabilități de auz și vedere cu 5,5% în anul 2016 (964 copii) comparativ cu anul 2013 (913 copii).

O necesitate în acest sens, este de a optimiza sistemul de reincluziune socială prin acordarea posibilității de angajare prioritară a persoanelor cu dizabilități la anumite tipruri de activitate, prin crearea unor măsuri alternative de reintegrare, spun experţii.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...