Anul trecut, Nissan Motor Co a preluat un pachet de control la Mitsubishi Motors Corp, pentru 2,3 miliarde de dolari, după ce Mitsubishi a fost implicat într-un scandal provocat de manipularea datelor privind consumul la o serie de autovehicule.

Anunţând miercuri planul pe termen lung până în martie 2020, al şaptelea producător auto din Japonia s-a angajat să-şi sporească vânzările anuale la 1,3 milioane de vehicule, să-şi majoreze marja de profit de la 0,3% la 6% sau chiar mai mult, şi să se extindă în SUA şi China.

Cheltuielile anuale de capital vor fi majorate cu 60%, la 137 miliarde de yeni (1,22 miliarde de dolari), iar investiţiile în R&D cu 50%, la 133 miliarde de yeni.

Prioritatea noastră va fi reconstruirea încrederii în companie, lansarea cu succes a unor noi vehicule şi redresarea financiară. Acestea vor fi fundaţiile unei viitoare creşteri sustenabile, care va implica majorarea cheltuielilor de capital şi a celor cu dezvoltarea produselor, a afirmat directorul general al Mitsubishi, Osamu Masuko.

În următorii trei ani un alt obiectiv al companiei îl reprezintă reducerea costurilor cu peste 100 de miliarde de yeni, în urma integrării în alianţa Nissan-Renault. Până în 2020, Mitsubishi va lansa 11 modele şi se va extinde în SUA şi Asia, inclusiv Japonia şi China.

Alianţa dintre Renault-Nissan-Mitsubishi este al patrulea producător auto din lume, după Toyota, Volkswagen AG şi General Motors. Alianţa lărgită va avea 300.000 de angajaţi în diverse părţi ale lumii, din România până în Mexic şi China.