Un alt operator aerian îşi anulează zborurile: Peste 400.000 de pasageri sunt afectaţi

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Cea mai mare repatriere pe timp de pace este cauzată de eşecul unei companii aeriene din Regatul Unit, potrivit informaţiilor publicate în presa internaţională.

Reprezentanţi ai KPMG au anunţat că Monarch, care este cel mai longeviv operator aerian al Marii Britanii, a fost plasat în administrare speecială şi toate viitoarele zboruri din şi spre Regatul Unit ale acestuia au fost anulate şi nu vor fi reprogramate. Autoritatea Aeronautică Civilă a anunţat că a lansat un program prin care să-i aducă pe clienţii Monarch înapoi în Regatul Unit în următoarele două săptămâni cu 30 de avioane charter.

Toţi pasagerii (circa 110.000) care au zburat spre diverse destinaţii cu Monarch vor fi aduşi înapoi fără să plătească ceva în plus; totodată, ei nu trebuie să îşi scurteze şederea programată, potrivit autorităţii. Totuşi, 300.000 de viitoare rezervări au fost anulate.

Clienţii afectaţi de prăbuşirea companiei au fost somaţi să verifice website-ul monacrch.caa.co.uk pentru sfaturi suplimentare şi informaţii referitoare la zborurile de întoarcere în Regatul unit. Site-ul oferă totodată informaţii pentru pasagerii care şi-au făcut rezervări viitoare, dar nu au părăsit încă Regatul Unit.

Monarch are sediul central pe aeroportul London Luton. Compania a fost fondată în 1968 şi operează de pe patru alte baze din Regatul Unit: London Gatwick, Manchester, Birmingham şi Leeds Bradford. Monarch operează pe mai mult de 40 de destinaţii din toată lumea.

În cadrul companiei lucrează 2.750 de angajaţi – mai ales din Regaul Unit. Reprezentanţii Monarch au declarat că vor lucra împreună cu administratorii speciali şi cu sindicatele Balpa şi Unite pentru a-i ajuta pe angajaţii companiei să îşi găsească noi locuri de muncă în cel mai scurt timp posibil.

În 2014, familia elveţiană care deţinea compania a vândut-o către firma de investiţii Greybull Capital. Reprezentanţii acestui fond au declarat că operatorul aerian a ”a fost lovit de factori din afara controlului companiei”, potrivit The Guardian. Printre aceştia, faptul că două dintre cele mai mari pieţe ale operatorului, Egipt şi Tunisia, au fost închise turiştilor după atacurile teroriste; neliniştile din Turcia au afectat, de asemenea, businessul de sărbători al companiei. Rezultatul s-a tradus în din ce mai multe locuri ieftine pentru destinaţii cheie ale operatorului aerian precum Spania şi Portugalia, care au fost nesustenabile pentru Monarch.

Într-o scrisoare adresată angajaţilor, Andrew Swaffield, CEO-ul companiei, spunea că operatorul transportă cu 14% mai mulţi pasageri decât anul trecut, în timp ce veniturile companiei au scăzut cu 100 de milioane de lire sterline.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...