Analiză. Ce fac magazinele din Moldova cu produsele alimentare expirate?

Foto: colaj agora.md

La finele anului trecut Parlamentul a votat mai multe amendamente la Legea cu privire la comerțul interior. Modificările ce au intrat în vigoare la 1 ianuarie 2017 au generat o situație de conflict între producători și piața de retail alimentar.

Astfel că, la finele lunii iulie curent pe masa Guvernului a fost pus un nou proiect de modificare și completare a Legii în cauză. Documentul nu a ajuns însă să fie aprobat, întrucât rețelele de comercializare și-au exprimat nemulțumirea pe marginea mai multor prevederi, scrie agora.md. 

Pe marginea unui subiect vizat de modificări, au apărut nemulțumiri din partea rețelelor de comercializare. Este vorba despre articolul care prevede plafonarea reducerilor comerciale. Anume acest subiect a fost supus dezbaterilor în cadrul platformei Consiliului Economic ca urmare a unei adresări către prim-ministru din partea Asociației patronale a subiecților comerțului interior ,,Probiz”. Urmare acestor consultări a fost luată decizia de a efectua un studiu suplimentar a plafonării reducerilor comerciale, reieșind din bunele practici ale altor state și impactul acesteia asupra intereselor producătorilor locali, a rețelelor de comerț și a consumatorilor finali”, se menționează într-un răspuns oferit de Secretariatul Consiliului Economic pe lângă prim-ministrul Republicii Moldova.

Printre modificările operate la finele anului trecut se numără și interzicerea returului la fabrică a produselor agroalimentare ușor perisabile rămase în stoc. Altfel spus, dacă un market, de exemplu, nu reușește să vândă până la expirarea termenului de valabilitate cantitatea de ouă ce i-a fost livrată conform contractului de către producător, atunci magazinul are obligația de a distruge aceste produse.

Reacția comercianților

Noile reguli au trezit însă nemulțumiri în special din partea marilor rețele de retail alimentar. Și ar părea logic – cine se bucură când i se pune pe umeri o sarcină în plus? În această situație, deși nu vorbesc deschis, unii agenți au căutat să ajungă la înțelegeri directe cu producătorii.

Despre existența intereselor ascunse în cele două tabere vorbește însuși ministrul Economiei, Octavian Calmîc. Potrivit lui, pe platforma Ministerului a fost creat un grup de lucru, cu participarea atât a comercianților, cât și a producătorilor pentru a găsi un numitor comun.

Citește articolul integral aici.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente