Facebook a folosit mesajul „o să te violez!” ca să „invite” utilizatorii pe Instagram
Olivia Solon, reporter pe segmentul tehnologie la The Guardian, a semnalat pe Twitter situația: „Instagram îmi folosește o postare „populară” ca să atragă utilizatori de pe Facebook”.
Instagram is using one of my most "engaging" posts to advertise its service to others on Facebook 😂 pic.twitter.com/lyEBHQXMfa
— Olivia Solon (@oliviasolon) September 21, 2017
Concret, rețeaua de socializare folosește postările „populare” ale utilizatorilor cu bază mare de fani pentru a promova servicii adiacente. Solon, care a vorbit de mai multe ori despre amenințările pe care le primește datorită meseriei exercitate, a postat anul trecut un exemplu de astfel de mesaj. Facebook a identificat postarea drept „populară” pentru că sute de oameni au comentat imaginea.
Potrivit The Guardian, un purtător de cuvânt al Instagram și-a cerut scuze pentru folosirea imaginii respective într-o reclamă. „Ne pare rău că s-a întâmplat acest lucru – nu vrem ca oamenii să aibă parte de o asemenea experiență. Această postare a reapărut în urma unui efort care să încurajeze popularizarea rețelei Instagram și de obicei ajunge la foarte puține persoane din lista de prieteni a unui utilizator”, a declarat reprezentantul rețelei de socializare.
Automation FAIL:
Facebook auto-emails me urging me to buy an ad to promote my post about their Jew-hating ad category. pic.twitter.com/xpqpZCoFxZ
— Julia Angwin (@JuliaAngwin) September 15, 2017
Săptămâna trecută Facebook a fost în centrul unui alt scandal, după ce a trimis unui reporter ProPublica un email în care i se sugera să cumpere o reclamă pentru a promova expresia „cei ce urăsc evreii”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!