Şi-a cumpărat smartphone din capitală, dar peste 5 zile s-a defectat. Cu ce s-a ales consumatorul

Un consumator a achiziționat un smartphone în valoare de 3700 lei dintr-un magazin specializat din capitală, însă peste 5 zile de la procurare telefonul s-a dovedit a fi defect. Acesta a cerut magazinului să-i înlocuiască produsul sau să-i restituie banii, însă agentul economic a refuzat.

Atunci, persoana a depus o petiție la Agenția pentru Protecția Consumatorilor, în care a arătat că atunci când a cumpărat telefonul cutia nu era sigilată și era puțin uzată.

Deşi  s-a adresat agentului economic cu o reclamație, revendicarea nu a fost satisfăcută.  Abia după ce a sesizat APC reclamația a fost soluționată pe cale amiabilă.

Astfel, acestuia i-a fost restituită contravaloarea smartphone-ului procurat, în sumă de 3700 lei.

Totodată, comerciantul a fost informat despre obligațiile și drepturile vânzătorului și  avertizat să respecte drepturile  consumatorilor, neadmițând ulterior asemenea încălcări.

În perioada termenului de garanție, consumatorii sunt în drept să returneze agentului economic produsul nealimentar neconform, cerând înlocuirea sau returnarea contravalorii acestuia.

Am absolvit facultatea de litere, dar lucrez în jurnalism din '98. O perioadă îndelungată am fost știristă profilată pe teme economice și sociale. Din 2014 lucrez la Moldova.org, unde am descoperit toată paleta de culori ale presei online. Îmi place să scriu materiale explicative și analitice. Politica editorială a redacției mi-a permis să-mi lărgesc viziunile asupra mai multor aspecte ale vieții.

Preluarea textelor de pe Moldova.org se realizează doar în limita maximă de 2000 de semne, cu 2 link-uri directe spre articolul citat în prima și ultima propoziție a fragmentului preluat. Fotografiile/infograficele de pe platforma moldova.org pot fi preluate în număr de maxim 2 bucăți per material și doar cu menționarea Moldova.org și numele autorului/autoarei.