Un consumator a achiziționat un smartphone în valoare de 3700 lei dintr-un magazin specializat din capitală, însă peste 5 zile de la procurare telefonul s-a dovedit a fi defect. Acesta a cerut magazinului să-i înlocuiască produsul sau să-i restituie banii, însă agentul economic a refuzat.
Atunci, persoana a depus o petiție la Agenția pentru Protecția Consumatorilor, în care a arătat că atunci când a cumpărat telefonul cutia nu era sigilată și era puțin uzată.
Deşi s-a adresat agentului economic cu o reclamație, revendicarea nu a fost satisfăcută. Abia după ce a sesizat APC reclamația a fost soluționată pe cale amiabilă.
Astfel, acestuia i-a fost restituită contravaloarea smartphone-ului procurat, în sumă de 3700 lei.
Totodată, comerciantul a fost informat despre obligațiile și drepturile vânzătorului și avertizat să respecte drepturile consumatorilor, neadmițând ulterior asemenea încălcări.
În perioada termenului de garanție, consumatorii sunt în drept să returneze agentului economic produsul nealimentar neconform, cerând înlocuirea sau returnarea contravalorii acestuia.