Un tânăr din Chișinău a cumpărat un smartphone de aproape 4 mii de lei de la un magazin specializat din Chișinău. La scurt timp acesta s-a defectat însă agentul economic nu a dorit că îl înlocuiască sau să-i întoarcă banii.
Potrivit Agenției pentru Protecția Consumatorului, cutia telefonului nu era sigilată și era puțin uzată. Peste 5 zile de la procurare, telefonul s-a dovedit a fi defect și consumatorul s-a adresat agentului economic cu o reclamație prin care cere înlocuirea sau restituirea contravalorii de 3.700 de lei a produsului.
Revendicarea nu a fost satisfăcută, iar consumatorul a decis să depună o petiție la Agenția pentru Protecția Consumatorilor. Reclamația a fost soluționată pe cale amiabilă, restituindu-i-se, astfel, contravaloarea smartphone-ului procurat.
APC amintește că în perioada termenului de garanție, consumatorii sunt în drept să returneze agentului economic produsul neconform, cerând înlocuirea sau returnarea contravalorii acestuia.