Lovitură cu dublu impact: Chinezii vor să cumpere Fiat Chrysler

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Producătorul auto chinez Great Wall se declară interesat de achiziția pachetului majoritar de acțiuni în grupul auto Fiat Chrysler, posesor al mărcilor Fiat, Maserati, Jeep, Dodge, Ram sau Alfa Romeo.

„Am fi interesați să cumpărăm Fiat Chrysler”, a explicat un purtător de cuvânt al companiei din China, adăugând că grupul auto cu expunere pe piețele europene și americane se potrivește „nevoilor” producătorului auto din Asia, relatează CNN Money.

Afacerea este departe de a fi perfectată, reprezentanții Fiat Chrysler menționând că, până în prezent, nu au fost abordați de chinezi. Nu este nici sigur dacă Great Wall, producător de SUV-uri, ar dori să preia întreg grupul sau se axeze doar pe marca Jepp deținută de Fiat Chrysler, conform Business24.ro.

O decizie în acest sens va fi luată „la cel mai înalt nivel”, a mai explicat purtătorul de cuvânt al Great Wall.

Pentru moment însă, acționarii Fiat Chrysler au motive de bucurie la auzul vestii, acțiunile companiei crescând în cel mai rapid ritm înregistrat în ultimele două decenii, pe fondul zvonurilor unei preluări a grupului de către firma din China.

Marca Jeep ar fi o adevărată nestemată adăugată în portofoliul Great Wall, în contextul în care Fiat Chrysler a reușit să crească vânzarea mașinilor de teren în china printr-un parteneriat încheiat cu Guangzhou Automobile Group.

În plus, în calitate de producător de SUV-uri, Great Wall ar putea profita de adăugarea brandului american în portofoliul său de produse, în contextul în care, pentru mulți chinezi SUV și Jeep sunt același lucru.

Sergio Marchionne, directorul executiv al grupului Fiat Chrysler a precizat încă de luna trecută că 2018 va veni cu o nouă strategie pentru firmă, lăsând să se înțeleagă că unele branduri din portofoliu ar putea fi vândute.

Pe de altă parte, analiștii Morgan Stanley cred și ei ca o divizare a grupului Fiat Chrysler ar fi benefică din punct de vedere a vânzării separate a brandurilor, în momentul de față, de exemplu, Jeep, că brand, valorând mai mult decât valoarea sa de piață.

În 2015, Fiat Chrysler a decis să externalizeze marca Ferrari din grup, iar valoarea de piață a acesteia s-a triplat între timp.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...