Separat, guvernul german a anunţat că va oferi Air Berlin un credit punte în valoare de 150 de milioane de euro pentru a asigura că zborurile Air Berlin vor continua şi după declararea insolvenţei. "Acest credit puncte va fi oferit via KfW (Banca de dezvoltare a statului german) şi va fi sprijinit de o garanţie publică" au anunţat miniştrii germani ai Economiei şi Transportului într-un comunicat comun.

La rândul său, Lufthansa, cel mai mare operator aerian din Germania, a anunţat că poartă discuţii cu Air Berlin pentru preluarea unor părţi din operaţiunile acestuia.

Începând din 2008 Air Berlin a înregistrat profit doar în anul 2012 iar ultimii ani a fost ţinută pe linia de plutire numai graţie sprijinului oferit de Etihad Airways, care deţine o participaţie de 29,2%. Air Berlin a încercat să îşi restructureze operaţiunile inclusiv prin închirierea unei părţi din flota sa de avioane către Eurowings şi Austrian Airlines, ambele divizii ale grupului Lufthansa, după ce în 2016 a înregistrat pierderi de 782 milioane de euro.

Decizia Air Berlin vine la trei luni şi jumătate după ce un alt transportator european sprijinit de Etihad Airways, compania italiană Alitalia, a demarat a doua sa procedură de plasare în insolvenţă din ultimul deceniu.