Așa se conduce corect o mașină diesel: 5 sfaturi de care trebuie să ții cont

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Mașinile diesel se bucură de un mare avantaj, și anume un consum mai mic. Însă, dacă nu sunt conduse așa cum trebuie, pot apărea probleme costisitoare pentru buzunarul tău. Iată 5 sfaturi utile pentru a conduce corect o mașină diesel:

1. Pornirea

Atunci când pornești o mașină diesel este bine să aştepți câteva secunde, mai ales când este frig şi bujiile incandescente trebuie să încălzească camera de ardere. Şoferii care se grăbesc trebuie să ştie că dacă nu au răbdare s-ar putea să uzeze motorul, deoarece-l forţează să se învârtă fără să pornească.

2. Alege motorină de calitate

Specialiştii susţin că principala cauză care duce la injectoare stricate este motorina de o calitate proastă. În România găsim la pompă motorină destul de proastă, nefiltrată suficient, care face depuneri în sistemul de alimentare al maşinii. O motorină mai aditivată îi va păstra maşinii internele curate.

3. Drum întins

Din cauza că majoritatea posesorilor de maşini diesel le folosesc exclusiv în oraş, apar şi o mulţime de probleme la motoarele pe motorină, cum ar fi injectoare înfundate, filtre de particule înfundate şi tot felul de senzori şi supapă EGR acoperite de calamină..

4. Subturaţia

În general, nu este bine să mergi subturat cu nicio maşină. Pentru că o să chinuim motorul, iar acesta începe să vibreze şi să tremure din toate încheieturile. Pentru că piesele motorului diesel sunt grele, inclusiv volanta, pe care dacă o chinuim ne va uza discul de ambreiaj şi rulmentul. În plus, dacă mergem subturat în repetate rânduri, vom rupe suporţii motorului care sunt şi aşa suprasolicitaţi din cauza vibraţiilor specifice unui motor diesel.

5. Consumul

O maşină diesel are cel mai bun consum la începutul cuplului maxim. Aşa că ne uităm în cartea maşinii şi vedem când are maşina cu motorul nostru cuplul maxim. Să zicem că are pe la 1800 rpm. Astfel ştim că noi trebuie să mergem mai mereu, indiferent de treaptă cutiei în care ne aflăm, pe la această turaţie, +/- 200 rpm.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...