Potrivit raportului financiar al Partidului Democrat, publicat pe site-ul Comisiei Electorale Centrale, formaţiunea a cheltuit în primul semestru al acestui an peste 31 de milioane de lei. Cei mai mulţi bani, peste 29 de milioane de lei, au fost achitaţi din bugetul PD pentru presă şi materiale promoţionale. În raport nu se spune nimic despre costurile campaniei de promovare a sistemului uninominal de vot. Asta deşi, acum câteva luni, deputatul PD Sergiu Sîrbu promitea că cifrele vor fi indicate în rapoartele financiare.

„Toate cheltuielile vor fi transparente şi indicate în rapoartele financiare care se depun trimestrial la Comisia Electorală Centrală şi acolo va fi indicat absolut tot, de aceea noi chiar vă rugăm să analizaţi aceste rapoarte. O cifră prealabilă probabil că încă nu există. Campania încă nu s-a încheiat. Facturile încă mai vin”, a spus Sergiu Sîrbu, deputat PD.

Astăzi, nici purtătorul de cuvânt al PD Vitalie Gamurari nu a putut spune cât s-a cheltuit pentru această campanie. Însă a ţinut să dea asigurări că informaţiile vor fi făcute publice, dar abia la finele anului.

„Eu în afară de informaţia care a fost prezentată sub aspect financiar nu pot să vă spun nimic şi plus în cadrul şedinţei de astăzi nici n-a fost discutată. Tot ce ţine de aspectul financiar este prezentată informaţia la CEC la finele anului când va fi dată informaţia, deci atunci aflaţi pentru că este deschisă, transparentă”, a declarat Vitalie Gamurari.

În această primăvară, PD a promovat ideea trecerii de la sistemul electoral proporţional la cel uninominal. În susţinerea acestui proiect, formaţiunea a iniţiat o campanie mediatică de amploare, dar şi colectări de semnături. Deşi proiectul a fost adoptat în prima lectură, PD a renunţat la iniţiativă şi şi-a declarat susţinerea în favoarea votului mixt, propus de socialişti.