Deputaţii moldoveni ar face fac lobby pentru transportatorii cu automobile reutilate

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

La sfârșitul lunii iunie, un grup de parlamentari democraţi în frunte cu Eugen Nichiforciuc şi Serghei Sârbu a înaintat un Proiect de Lege pentru modificarea și completarea Codului transporturilor rutiere care în loc de o îmbunătăţire, poate duce la înrăutăţirea securităţii rutiere, scrie mold-street.com.

În Nota Informativă la proiect, autorii argumentează că scopul este de a ”asigura condiții eficiente de organizare și efectuare a transporturilor rutiere luând în act necesitatea ajustării unor norme legale la situația reală în acest sector al economiei naționale”.

Conform autorilor, Codul transporturilor rutiere necesită o serie de modificări, legate, în principal, de articolele 3, 6, 11, 37, 39, 63 și 153, care în urma modificărilor propuse, urmează să stabilească norme legate de Regulamentul privind omologarea autovehiculelor și certificarea componentelor acestora, dările de seamă specifice activității, cererile privind modificarea programului de transport interraional dar și serviciile regulate internaționale.

Proiectul iniţial plasat pe pagina web a Parlamentului avea un conținut diferit (decât cel pe care îl găsim acum), cu amendamente mult mai importante privind Codul transportului rutier. De aici rezultă câteva semne de întrebare:
1) De ce cea mai mare parte a amendamentelor inițiale nu s-au regăsit în Proiectul nou al Legii?
2) De ce atât în forma inițială, cât și în cea nouă, se perpetuează o lipsă consecventă de contracarare a insecurității tehnice a autovehiculelor antrenate în traficul rutier?

Printre completările propuse se numără modificarea termenului (din 31 ianuarie în 31 martie) pentru crearea Consiliului Consultativ în transportul rutier și a Consiliului Consultativ al Agenției Naționale Transport Auto, dar și introducerea excepției de la regula generală privind interzicerea utilizării vehiculelor (rutiere) reutilate la efectuarea transportului rutier în ceea ce privește montarea instalațiilor de alimentare pe bază de gaz, destinate spre utilizare ca combustibil în transportul rutier de persoane, scrie sursa citată.

Deși una din condițiile cruciale ale etapei de elaborare a unui Proiect de lege constă în fundamentarea lui și în acest sens Nota Informativă trebuie să vină cu argumente exhaustive și detaliate privind condițiile ce au determinat iniţiativa, dar și evaluarea impactului economic și social (mai ales) în urma realizării Proiectului, autorii modificărilor neglijează aceste etape, scrie mold-street.com.

Mai multe detalii aflați de aici.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...