Trimite e-mail | Printeaza
Economie
02.06.2017

Vitalie Zaharia: În anul 2017 MIEPO va oferi circa 4 mln. lei pentru acțiuni de promovare a producătorilor din industria ușoară

Directorul MIEPO, Vitalie Zaharia, a prezentat producătorilor autohtoni de textile, încălțăminte și produse de marochinărie instrumentele instituționale de suport pentru sporirea competitivității la accesarea noilor piețe de desfacere. Evenimentul a avut loc astăzi, cu genericul „Cu PAC Granturi, produsele textile din Republica Moldova cuceresc piețele externe” și a fost organizat de Proiectul Ameliorarea Competitivității II (PAC II).

Potrivit lui Vitalie Zaharia, MIEPO colaborează activ cu asociațiile de business în ceea ce privește promovarea acestui sector pe piețele externe prin finanțarea participării întreprinderilor la târgurile și expozițiile internaționale, efectuarea studiilor de piață, organizarea forumurilor investiționale și a misiunilor de afaceri, evenimente B2B. Pentru anul 2017 MIEPO a planificat 11 expoziții internaționale dedicate promovării exporturilor de mărfuri din industria ușoară în Germania, Franța, Italia, Marea Britanie, Federația Rusă, România, 4 evenimente de promovare a industriei în țară și în Rămânia, 4 studii de piață pe articole de îmbrăcăminte ș.a. Printre acțiunile MIEPO de susținere a mediului de afaceri au fost enumerate, de asemenea, implemetarea conceptului de diplomație economică, Academia Exportatorului - platformă de traininguri specializate, consultanță, atât pentru exportatorii cu experiență, cât și pentru începători.

Directorul MIEPO s-a referit la proiectul realizat de organizație în parteneriat cu USAID, care a presupus evaluarea a 20 de întreprinderi autohtone pentru includerea în baza de date a Federației Internaționale din industria ușoară, asociație care reunește companii mondiale de top. Evaluarea a fost efectuată anul trecut de compania britanică ”Trigon Select". În luna iunie, a.c. profilurile companiilor moldovenești evaluate urmează să fie prezentate membrilor acestei federații.

”Sectorul industriei ușoare este unul foarte important pentru economia națională în primul rând datorită potențialului de creare a locurilor de muncă, de creștere anuală a exporturilor, dar și de atragere a investițiilor străine. Din acest motiv, sectorul industrei ușoare este menționat drept prioritar în Strategia Națională de atragere a Investițiilor și Promovare a Exporturilor pentru anii 2016-2020. Importanța sectorului este demonstrată și de statistici. Dacă vorbim de îmbrăcăminte și accesori în 2016 avem o creștere a exporturilor de aproape 7% față de 2015. La exportul de încălțăminte în aceeași perioadă avem o creștere de peste 22%. De aceea, pentru promovarea industriei ușoare în anul 2017, în bugetul MIEPO au fost prevăzute 3,8 mln. lei”, a afirmat Vitalie Zaharia.

În context, directorul MIEPO a încurajat producătorii și exportatorii din industria textilă, a încălțămintei și produselor de marochinarie să vină cu propuneri de activități de promovare pe piețele țintite, care ar putea fi integrate în planul de activitate al organizației.

Directorul Unității de implementare a Proiectului Ameliorarea Competitivității, Aureliu Casian, a prezentat componentele proiectului PAC II și procedura prin care companiile din industria ușoară pot aplica pentru finanțare.

De asemenea, reprezentantul PAC II a menționat că proiectul își propune să îmbunătățească mediul de afaceri prin susținerea Guvernului în implementarea strategiilor orientate spre crearea unui mediu de afaceri favorabil, reducerea constrângerilor și costurilor pentru gestionarea afacerii. Proiectul are un buget total de 45 milioane de dolari SUA și va fi implementat în perioada 2015-2019.

La eveniment au participat și companii de textile, încălțăminte și produse de marochinărie, care au beneficiat de granturi în cadrul Proiectului Ameliorarea Competitivității II.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus