Acest proiect pe cale de a fi dezbătut, care are scopul de a înlocui actuala directivă „ePrivacy”, ar urma să permită fiecărui internaut să decidă încă de la prima sa conexiune nivelul de protecţie pe care îl doreşte pentru ansamblul site-urilor pe care le va vizita în continuare. El nu ar decide deci decât o singură dată dacă acceptă sau nu aşa-numitele „cookies”, acele fişiere invizibile care se grefează într-un calculator pentru a capta date personale, şi nu site cu site.

Acest proiect îi „privează pe editorii de presă de capacitatea de a informa pe fiecare dintre cititori asupra motivelor pentru care îi este solicitat consimţământul, de a explica avantajele conţinutului jurnalistic şi ale marketingurilor personalizate, şi să amintească importanţa abonamentului şi a publicităţii pentru modelul economic al unei prese de calitate”, îşi exprimă regretul cei 33 de editori semnatari ai acestei scrisori deschise.

„Privându-i pe editorii de presă de capacitatea de a propune publicităţi-ţintă cititorilor lor, ePrivacy (noua versiune), favorizează reorientarea anunţurilor publicitare din presă spre platformele numerice dominante şi diminuează deci investiţia posibilă într-un jurnalism de calitate”, continuă textul, care îşi exprimă regretul de asemenea pentru „o concentrare de date numerice ale cetăţenilor europeni în posesia câtorva întreprinderi mondiale”.

„Presa nu a avut niciodată atâţi cititori datorită dezvoltărilor sale numerice. Aceste performanţe nu vor permite dezvoltarea unui model economic al presei digitale decât cu condiţia ca editorii să-şi poată cunoaşte cititorii şi să dezvolte o relaţie directă cu ei”, informează într-un comunicat difuzat duminică Sindicatul francez al presei cotidiene naţionale (SPQN), aflat la iniţiativa acestei scrisori adresate Parlamentului European şi Consiliului UE.

„Primirea datelor cu caracter anonim permite redacţiilor să cunoască mai bine centrele de interes editorial ale fiecărui cititor şi să dezvolte oferte cu conţinuturi adaptate”, explică SPQN.

„El este esenţial, de asemenea, ca internauţilor să li se adreseze publicităţi-ţintă, deci utile şi acceptate”, continuă sindicatul.

„Iată deci pentru ce presa europeană consideră indispensabil, pentru a-şi putea îndeplini mai bine rolul său de informare, ca 'ePrivacy' să fie revizuit profund”, conchide SPQN.