OMS a calculat că o reducere cu 5% a vitezei medii de deplasare pe drumurile publice ar duce la o reducere cu 30% a numărului de accidente rutiere mortale. În general, un şofer din doi depăşeşte limita de viteză autorizată pe un anumit segment de drum, conform raportului.

O altă problemă semnalată de OMS este că doar 47 de ţări din lume urmează bunele practici privind gestionarea vitezei, prin limitarea vitezei maxime în mediul urban la 50 km/h sau mai puţin şi prin autorizarea autorităţilor locale să coboare şi mai mult această limită în special în zonele în care sunt şcoli.

OMS recomandă construirea sau amenajarea drumurilor pentru a include structuri care calmează traficul, aşa cum sunt sensurile giratorii sau limitatoarele de viteză, stabilirea unor limite de viteză corespunzătoare fiecărui drum şi instalarea de noi tehnologii în automobile, aşa cum sunt sistemele inteligente de asistenţă la condus şi sistemele de frânare autonomă de urgenţă etc.

La nivel mondial, aproximativ 1,25 milioane de oameni îşi pierd viaţa anual în accidente rutiere, un număr relativ stabil din anul 2007 şi până în prezent.

Conform OMS, printre ţările care au reuşit reduceri semnificative ale numărului de victime ale accidentelor rutiere în ultimii ani se numără Olanda, Marea Britanie şi Suedia.