Anchetatorii egipteni au anunţat în decembrie descoperirea unor urme de explozibili pe cadavrele pasagerilor zborului MS 804, care şi-au pierdut viaţa după ce aeronava s-a prăbuşit la 19 mai pe fundul Mării Mediterane, în largul insulei Karpathos.

Descoperirea urmelor de explozibili înseamnă că o bombă putea să fie strecurată în avion pe aeroportul Charles de Gaulle.

Anchetatorii francezi şi-au exprimat, însă, încă de atunci scepticismul.

Datele recuperate dintr-o unitate de memorie a zborului MS 804 au confirmat în luna iunie prezenţa fumului la bordul aeronavei Airbus A320.

Anterior, mesajele electronice automate trimise de aeronavă au demostrat că, cu doar câteva minute înainte de dispariţia zborului EgyptAir de pe radare, detectoarele de fum au fost activate în toaletă, precum şi în zona instrumentelor de pilotaj, care este situată chiar sub cabina piloţilor.

Zborul MS 804, care efectua o cursă de linie Paris-Cairo, a dispărut de pe radarele controlorilor eleni în dimineaţa zilei de 19 mai. 66 de persoane şi-au pierdut viaţa în tragedia aviatică, după ce avionul s-a prăbuşit fără nicio explicaţie în Marea Mediterană.

Echipele de salvare au recuperat cutiile negre după trei săptămână de căutări intense. Acestea au fost ridicate de la o adâncime de 3.000 de metri.

Piloţii EgyptAir nu au trimis niciun mesaj de ajutor înainte de prăbuşire, iar cauzele au rămas necunoscute timp de mai multe luni.

Nicio grupare nu a revendicat o posibilă explozie la bordul aeronavei EgyptAir.