Ziarul de Gardă a publicat un material amplu despre afacerile ilegale și legăturile de corupție în care a fost implicat ministrul Transporturilor, Iurie Chirinciuc, reținuți săptămâna trecută de către procurorii anticorupție.
La sfârșitul săptămânii trecute, ZdG a fost pe „șantierul” proiectului „R6 M1-Ialoveni”, drumul care l-a dus pe Iurie Chirinciuc în penitenciar.
Potrivit sursei, deși conform datelor publice, acesta urma să fie reabilitat în perioada 2016-2018, astăzi, agentul economic nu a asfaltat nici măcar un metru. Firma bulgară, prin intermediarii angajați, doar a făcut săpături, distrugând o parte din carosabil. Duminică, la fața locului erau doar două unități de transport. Vitalie Rapcea, viceministrul Transporturilor, a confirmat că antreprenorul general „a utilizat peste 60% din timpul alocat pentru implementarea contractului, dar a realizat un progres de doar 1%”, precizând că lucrările efectuate de companie până acum doar au complicat și au pus în pericol circulația pe acel segment de drum.
„Subantreprenorul, compania autohtonă „Ecosem Grup”, este în incapacitate de a executa lucrări, tehnica fiindu-i sechestrată. Ar mai fi de menționat că, de un an de zile, pe șantier, este excavată o porțiune de 800 m de drum, adâncimea excavării depășește 2 metri, iar malurile neprotejate ale excavarii se surpă. Dacă trebuie cineva reținut pe acest caz, atunci lista trebuie suplinită și cu directorii companiilor „Ecosem” și „Patstroy SK13”, a declarat Rapcea pentru Ziarul de Gardă.
Materialul integral însoțit de poze poate fi găsit aici.