Vernisajul Vinului, ediția nr XII, cu genericul „Vernisaj în vals de primăvară”, s-a desfășurat, joi, 27 aprilie, la „Capitoles Park”. Evenimentul este organizat tradițional de Oficiul Național al Viei și Vinului, cu susținerea partenerului strategic de dezvoltare, Proiectul de Competitivitate în Moldova, finanțat de USAID și Guvernul Suediei.
Noutatea cea mare care a deosebit Vernisajul de primăvară: 10 vinării noi, care s-au lansat în premieră cu vinuri îmbuteliate.
„Din păcate, nici de această dată nu am reușit să trec pe la multe vinării: 49 de companii și 300 de vinuri – imposibil de a le aprecia la justa în valoare în 2-3 ore. A fost o masă cu vinurile din competiția rose-urilor, dar din păcate, stocul era deja gol când am ajuns și eu aici” spune Andrei Ciubotaru pe blogul său.
Vernisajul Vinului este un eveniment select dedicat promovării culturii vinului și a consumului vinului de calitate în Republica Moldova. Manifestarea a fost organizată pentru prima dată în 2011 și are loc în mod tradițional de 2 ori pe an, în ediții de primăvară și de iarnă, sub egida brandului de țară „Vinul Moldovei. O legendă vie”. Evenimentul își propune următoarele obiective: stimularea pieței interne a vinurilor de calitate produse în Moldova, creșterea culturii de consum a vinului de calitate, precum și oferirea unei platforme de comunicare între vinificatori și consumatori, unde se lansează noi produse și trenduri de consum.
Ediția de primăvară a prezentat consumatorilor noile vinuri albe și rosé ale anului în curs, iar în cadrul ediției de iarnă sunt expuse în vernisaj vinurile roșii seci, de desert, ice-wine și spumante. Vizitatorii pot vota pentru vinurile care le-au plăcut, fiind decernate trofeele „Vernisajul în Alb” și „Vernisajul în Rosé” (în ediția de primăvară) sau „Vernisajul în Roșu” și „Vernisajul Efervescent” (în ediția de iarnă).