„Republica Moldova a fost afectată, săptămâna trecută, de ninsori abundente, care au produs daune considerabile, atât în sectorul public, cât şi în cel privat. În Chişinău şi suburbii, sub greutatea ninsorii au cedat arborii, afectând reţeaua de distribuţie şi acces internet. În unele regiuni a municipiului au căzut concomitent mai mulţi piloni care asigurau suportul cablurilor optice. Volumul pagubelor este considerabil, fiind distruse nu doar câteva sute de cabluri optice de acces şi distribuţie, dar şi aparatajul tehnic conex. În consecinţă, mulţi clienţi ai companiei StarNet nu au putut beneficia de serviciile de internet şi televiziune”, a declarat directorul companiei.

„Stimaţi clienţi StarNet, ne cerem scuze pentru situaţiile neplăcute prin care treceţi şi pentru răspunsurile întârziate în anumite cazuri. Vă asigurăm că am mobilizat toate resursele noastre pentru a reconecta cât mai rapid consumatorii la serviciile de internet şi televiziune. Toate probleme existente le puteţi comunica angajaţilor Serviciul Suport Clienţi, cât şi angajaţilor din oficiile StarNet. În acelaşi timp, vă îndemnăm să trataţi cu respect şi înţelegere angajaţii StarNet, care lucrează de câteva zile în regim non-stop, încercând să remedieze urmările grave ale calamităţii. Ţinem să vă anunţăm, că toţi clienţii care au fost afectaţi vor beneficia de un bonus: 25%  recalcul la factura pentru iunie”, a mai spus Alexandru Machedon.

Potrivit directorului companiei, din 20 aprilie au fost mobilizate toate echipele tehnice ale companiei StarNet.

„În lichidarea consecinţelor intemperiei au fost antrenaţi peste 150 de ingineri care lucrează în două schimburi, astfel asigurând lucrul în regim non-stop, numărul lor fiind suplinit în permanenţă. Sunt depuse toate eforturile pentru a reconecta în timp cât mai urgent clienţii la serviciile de internet şi televiziune, dar echipele tehnice nu reuşesc fizic să facă faţă volumului enorm de muncă”, a adăugat Alexandru Machedon.

„De asemenea, lucrările echipelor tehnice, în anumite regiuni sunt paralizate din cauza arborilor căzuţi peste firele de internet. Dacă situaţia pe arterele principale din oraş a fost parţial remediată de către autorităţile publice, în majoritatea curţilor situaţia rămâne a fi una gravă, autorităţile nu reuşesc să facă faţă volumului de muncă. În multe cazuri, în urma lucrărilor de lichidare a consecinţelor, sunt repetat deteriorate cablurile de internet”, a mai menţionat directorul StarNet.

În această perioadă, Serviciul Suport Clienţi al companiei StarNet a înregistrat peste 19 mii de apeluri, ceea ce reprezintă de cinci ori mai multe apeluri de cât în mod normal. „Chiar dacă au fost mobilizaţi toţi operatorii, din păcate, Serviciul Suport Clienţi nu a putut face faţă tuturor cererilor. Astfel, multe apeluri nu au putut fi preluate”, a menţionat Alexandru Machedon.