Principală  —  Reporter Special  —  Reportaje   —   Dăruieşte un prânz cald unui…

Dăruieşte un prânz cald unui bătrân singuratic! Donează produse alimentare în campania „Masa Bucuriei”

Mâine, la data de 8 aprilie, Misiunea Socială Diaconia desfăşoară campania naţională „Masa Bucuriei”. În 100 de magazine din întreaga ţară va avea loc, al optulea an consecutiv, colecta de produse alimentare pentru susţinerea persoanelor vârstnice şi celor din familii social-vulnerabile. Toate donaţiile acumulate vor fi transformate în prânzuri zilnice şi pachete alimentare distribuite beneficiarilor de la cinci cantine sociale dezvoltate de Diaconia şi partenerii campaniei.

Organizată tradiţional în Sâmbăta Floriilor, campania de Paşti „Masa Bucuriei” este cel mai mare proiect naţional de sprijinire a oamenilor nevoiaşi şi are drept scop cultivarea solidarităţii, milosteniei, şi iubirii de aproapele. Campania va avea loc concomitent, de la ora 10:00 la 21:00 în 100 de magazine din 20 de localităţi: Chişinău, Bălţi, Cahul, Edineţ, Căuşeni, Cantemir, Ungheni, Ştefan-Vodă, Străşeni, Călăraşi, Soroca, Hânceşti, Donduşeni,  Ialoveni şi altele.  Lista tuturor magazinelor implicate în campanie poate fi găsită accesând  pagina web a campaniei –www.masabucuriei.diaconia.md

În această zi, cei peste 800 de tineri voluntari îi vor informa şi îndemna pe oameni ca, în preajma Sărbătorilor de Paşti, în afară de produsele achiziţionate pentru familie, să doneze produse pentru susţinerea celor în dificultate.

Cumpărătorii sunt îndemnaţi să doneze produse alimentare cu un termen de valabilitate mai mare, deoarece acestea urmează să fie utilizate, pe parcursul întregului an, în prepararea prânzurilor distribuite la cantinele sociale.

În ziua campaniei, în supermarketuri are loc doar colecta de produse alimentare, nu şi de resurse financiare. Toţi cei care vor să susţină campania prin donaţii financiare o pot face online.

Cu 15 lei putem oferi zilnic un prânz cald pentru cei care acesta înseamnă încă o zi din viaţă.

Cum puteţi realiza o donaţie financiară şi alte detalii despre metodele de implicare în campanie puteţi găsi AICI.

În cadrul campaniei de anul trecut au fost adunate 32 de tone de produse alimentare. Acestea au ajuns la beneficiari sub formă de 1630 de pachete cu produse alimentare distribuite în preajma sărbătorilor creştine, iar zilnic 300 de bătrâni au primit un prânz gratuit asigurat în cadrul celor  cinci cantine ale organizaţiilor implicate în campanie.

Campania de Paşti „Masa Bucuriei” 2017 este organizată cu  binecuvântarea ÎPS Petru, Arhiepiscop al Chişinăului, Mitropolit al Basarabiei şi Exarh al Plaiurilor şi susţinerea partenerilor:

Magazine implicate în campanie: GreenHills, UniMarket, Linella, Riga, IMC, Velmart, Metro, NR 1, Bonus.

Parteneri:  Starnet, AdCenter, ImageStudio, OWH Studio, Cangurul.md, Apă Bună, NouConst

Parteneri media generali: Moldova 1 şi Moldova 2.

Parteneri media: Agora, Ea.md, Forum, Stirilocale, Timpul, Ziarul de Gardă, Moldova.org,  Civic Fest, Diez, Zugo, Civic.md, Radio Chişinău, TeleRadio Moldova.

Parteneri locali: Caritas Moldova, NeoUmanist, Regina Pacis şi parohiile ortodoxe ale Mitropoliei Basarabiei din localităţile implicate în campanie.