Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor s-a arătat nemulțumit de mobilizarea insuficientă a companiei Serenissima Construzione, care urmează să reabiliteze două drumuri în Republica Moldova. Ministrul Iurie Chirinciuc a pus în fața acesteia mai multe sarcini, iar realizarea acestora va arăta dacă antreprenorul poate realiza lucrările în conformitate cu programul prezentat.
Discuţii în acest sens au avut loc pe 4 aprilie, în cadrul unei întrevederi a conducerii Ministerului Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor cu reprezentanții companiei Serenissima Construzione Savorani Gianluigi responsabil pentru realizarea contractului pentru drumul R34 Hâncești-Leova-Cahul și Volpe Claudio managerul de proiect pentru drumul R9 Soroca-Arionești.
Potrivit unui comunicat al instituţiei, printre sarcinile formulate de MTID figurează încheierea și prezentarea contractelor cu furnizorii de materiale, prezentarea detaliilor de execuție pentru primii 5 km din drumul R9 și respectiv R34, dar şi prezentarea confirmării privind importului de echipament pentru efectuarea lucrărilor de reciclare la rece a asfaltului.
De asemenea, a fost solicitată prezentarea garanțiilor bancare pentru încasarea avansului pentru ambele contracte, prezentarea contractelor de achiziții pentru stația de asfalt și stația de beton-ciment pentru contractele R9, și respectiv R34 şi prezentarea candidaturii pentru reprezentant al contractorului pe contractul R9.
MTID precizează că termenul stabilit pentru realizarea acestor sarcini este de 18 aprilie, atunci când va veni în Republica Moldova Mario Lacaita, președintele Consiliului de Administrare al Companiei Serenissima Construzioni.
Pe 15 decembrie 2016 au fost emise notificările de începere a lucrărilor pentru contractele semnate cu compania Serenissima Construzione, pentru reabilitarea drumurilor R9 Soroca-Arionești, pe o lungime de cca 31 km și R34 Hâncești –Leova-Cahul, pe două sectoare de drum de 42 km, și respectiv 41 km.
Valoarea totală a contractelor este de cca 17,5 mil euro și respectiv 58,3 mil de euro. Lucrările sunt finanțate de Banca Europeană pentru Reconstrucție și termenul de realizare al contractelor este de 2 ani.