(STUDIU) Moldovenii nu mai vor să se uite la televizor: Indicatorii acestei piețe continuă să scadă

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Datele statistice privind evoluţia pieţei serviciilor de televiziune (TV) contra plată (TV prin reţele de cablu și IP TV) în anul 2016, agregate de Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI), arată că în perioada respectivă principalii indicatori ai acestei piețe au continuat să scadă, tendință ce s-a prefigurat în ultimii trei ani.

Astfel, numărul total de abonați la serviciile TV contra plată a scăzut, față de anul 2015, cu 5,3 mii (-1,9%) și a alcătuit 269,9 mii, iar volumul veniturilor provenite din vânzările acestor servicii s-a diminuat cu 5 milioane de lei (-3,2%) și a însumat 151,7 milioane de lei.

Diminuarea numărului total de abonați la serviciile TV contra plată a fost determinată de micșorarea bazei de abonați a operatorilor rețelelor de cablu.

Numărul acestora a scăzut cu 14,6 mii (-7,1%) și a totalizat la finalul anului 2016 – 191,8 mii. În același timp, baza de abonați a operatorilor de rețele IP TV a crescut cu 9,3 mii (13,6%) și a depășit cifra de 78 mii.

Conform datelor prezentate ANRCETI de către 108 furnizori activi ai serviciilor TV contra plată, în anul 2016, 71% din numărul total de abonați au utilizat rețele TV prin cablu, iar 28,9% – rețele IP TV. Aceleași date arată că 55,4% din abonați au recepționat semnalul TV în format analogic și 44,6% – în format digital.

Diminuarea volumului total al veniturilor provenite din vânzarea serviciului TV contra plată a fost cauzată de scăderea vânzărilor realizate de furnizorii care operează rețele de cablu.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...