(grafic) Moldovenii renunță la telefonul fix. S-a micșorat numărul de minute vorbite și numărul clienților

telefon_fix

Datele statistice despre evoluţia pieţei de telefonie fixă din anul 2016, publicate astăzi de Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) arată că valoarea pieței a scăzut cu 14 la sută față de anul 2015 și a alcătuit 876 mln 91,5 mii lei.

Diminuare a fost cauzată de scăderea numărului de abonați și a traficului de voce în rețelele de telefonie fixă. Timp de un an numărul abonaților s-a micșorat cu circa 31,2 mii (-2,6%) și a însumat aproape 1 mil. 171,3 mii, iar volumul total de trafic – cu 266,2 mln minute (-12,7%) și a alcătuit peste 1 mld. 823,9 mil. minute.

Potrivit datelor prezentate de cei 22 de furnizori activi de servicii de telefonie fixă, diminuarea numărului de abonați a fost determinată de micșorarea bazei de abonați ai S.A.„Moldtelecom” cu mai bine de 30,8 mii (-2,9%). Totodată, baza de abonați ai furnizorilor alternativi de telefonie fixă s-a redus cu 363 (-0,3%). Urmare a acestei evoluții, rata de penetrare a serviciilor de telefonie fixă la 100 de locuitori ai republicii a scăzut, față de anul 2015, cu 0,9 puncte procentuale și a alcătuit 32,9%.

lala

În anul 2016, media lunară a traficului inițiat de la o linie de acces a fost de trei ore şi 18 minute, cu 27 minute mai puţin faţă de valoarea medie din anul 2015, un apel având o durată medie de 2,3 minute.

Diminuarea volumului total al veniturilor pe piața de telefonie fixă a fost determinată de scăderea vânzărilor realizate practic de toți furnizorii acestor servicii. Vânzările furnizorilor alternativi au scăzut cu  peste 35 mln de lei, iar vânzările S.A. Moldtelecom” s-au micșorat cu 106,6 milioane de lei . Urmare a acestei evoluții, venitul mediu lunar per abonat s-a redus cu 12,7% și a constituit circa 61,3 lei.

În ultimii zece ani, valoarea pieței serviciilor de telefonie fixă a scăzut de mai bine de 2,5 ori: de la 2,3 mld. lei, în anul 2007, la 876 mil. 91,5 mii lei, în anul 2016. Această scădere dramatică a fost cauzată de schimbarea preferințelor de consum ale populației de la telefonia fixă la telefonia mobilă și la serviciile de Internet care sunt mai atractive și mai comode pentru comunicare.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente