Cea mai mare editură din lume pariază în continuare pe cărţile fizice

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

De unii uitate, de alţii mult îndrăgite, cărţile păreau a fi luat un loc pe bancheta din spate în dauna cărţilor electronice, tabletelor. Dar nu este chiar aşa. Vânzările de cărţi fizice au crescut în ultimii trei ani în Statele Unite, iar Thomas Rabe vede profituri mari în această industrie, scrie Bloomberg

„Cărţile rămân o parte strategică a business-ului nostru”, a spus Rabe care conduce Bertelsmann, un conglomerat german fondat în 1835 care azi are 117,000 de angajaţi în TV, media, dar şi în educaţie.De asemenea, el deţine şi o parte importantă din Penguin Random House, cea mai mare editură din lume, scrie Business Magazin.

Rabe caută să-şi crească numărul de acţiuni deţinute (53% în momentul actual) la Penguin Random House în condiţiile în care partenerul său Pearson plănuieşte să-şi vândă partea de 47%. Vânzările Penguin Random House a ajuns la 3,7 miliarde de euro în 2015, în creştere de la 2,7 miliarde de euro în 2013. În plus, profiturile în 2015 au ajuns la 557 milioane de euro. Asta s-a întâmplat în special datorită pieţelor emergente ca India, dar şi cărţilor bestseller precum „The Girl on The Train” sau „Fifty Shades”.
carte
Vânzările de cărţi electronice au scăzut constant din 2011 până în prezent, în timp ce vânzările de cărţi au reînceput să crească după 2013. În timp ce produse precum dicţionarele, enciclopediile sau atlasele au pierdut foarte mult deoarece oamenii pot obţine aceleaşi informaţii din online, însă bestseller de ficţiune au compensat. 5 din 10 bestseller-ele din SUA au fost publicate de Penguin Random House.

„Piaţa de carte se află într-o stare mai bună decât oamenii se aşteptau acum cinci ani de zile”, spune analistul Ian Whittaker. Vânzările globale de cărţi electronice vor însemna mai puţin de un sfert din veniturile industriei în 2020, în condiţiile în care veniturile din cărţi fizice va rămâne cam la fel în următorii ani, 46 de miliarde de dolari, potrivit PwC.

Mai multe surse estimau piaţa de carte în România la 60 de milioane de euro în 2014 si, probabil, la un nivel similar în 2015. În aceste condiţii cartea electronică are o cotă de piaţă de 0,5% din totalul vânzărilor de carte.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...