Programul, care se numeşte COIN (de la Contract Intelligence) reuşeşte să realizeze job-ul extrem de dificil de interpretare a contractelor de împrumuturi comerciale, a intrat online în iunie, şi a reuşit să economisească 360.000 de ore lucrate în fiecare an de avocaţii din companie. Software-ul poate face review-ul unui document în câteva secunde şi este mai puţin probabil să greşească. De asemenea, nici nu-şi ia vreodată concediu.

În timp ce industria financiară flirtează de mult cu inovaţiile tehnologie, o nouă eră a automatizării a înceut să vină puternic în lumina reflectoarelor, în condiţiile în care puterea de calcul ieftină vine în ajutorul firmelor mari, care se tem că vor pierde clienţii în favoarea startup-urilor.

Făcută posibilă de investiţia în machine learning şi de o nouă reţea privată de cloud, COIN este doar startul pentru cea mia mare bancă din SUA. Firma a pornit recent hub-uri de tehnologie pentru echipe specializate în big data, robotics şi infrastructură cloud pentru a găsi noi surse de venit, concomitent cu reducerea cheltuielilor şi riscurilor.

Impulsionarea procesului de automatizare şi crearea unor ”unelte” pentru bancheri şi clienţi începe să ocupe o parte tot mai mare din bugetul de tehnologie de 9,6 miliarde de dolari al companiei.