Euro NCAP: Crash teste cu Toyota C-HR, Audi Q5, Land Rover Discovery, Citroen C3, FIAT 500 şi Ford Ka+

Organizaţia Euro NCAP publică la început de primăvară o serie de crash teste noi. Şase maşini au fost izbite de pereţi şi doar trei dintre ele s-au ales cu cinci stele din cinci posibile.

  • Toyota C-HR

Toyota C-HR a demonstrat unele dintre cele mai mari rezultate la categoria protecţie pasageri maturi, nu doar din segmentul din care face parte, ci şi din toate modelele participante în această serie de crash teste. Rezultatul este aici de 95%.

Vezi şi: (video) Test Drive: Toyota C-HR 1.2 Turbo CVT – Premieră

Specialiştii au remarcat că numărul mare de leziuni şi traume este redus datorită sistemului de preîntâmpinare a coliziunilor frontale, care activează şi frânarea automată.

Nivelul de protecţie a pasagerilor minori este de 77%. La o lovitură laterală, nicio parte a manechinului care imită omul nu a primit vreo deteriorare.

Însă un minus C-HR îl acumulează în crash testul frontal. Protecţia gâtului unui copil de aproximativ 10 ani a fost evaluată la trei stele din cinci, cea a cutiei toracice – patru stele. În cazul loviturii “cap în cap” cu altă maşină, un pasager în vârstă de şase ani poate primi traume la trunchi.

Protecţia pietonilor este de 76%. Aici din nou specialiştii au lăudat sistemul de frânare automată cu funcţie de detectare a obstacolelor. În toate scenariile maşina s-a oprit fără niciun risc major pentru manechin. Bara de protecţie a lui C-HR este sigură pentru picioarele pietonului, însă partea centrală a capotei poate cauza o traumă în regiunea bazinului. Tradiţional pentru orice automobil, un punct slab este lângă montanţii A de lângă parbriz.

Buna funcţionare a sistemelor de siguranţă este evaluată la 78%. Un minus a fost pus pentru lipsa sistemului de avertizare a depăşirii limitei de viteză. Sistemul de monitorizare a indicatoarelor rutiere este disponibil pentru C-HR în calitate de dotare opţională, de aceea funcţionarea acesteia nu a fost testată.

  • Audi Q5

Modelul german a primit de asemenea cinci stele din cinci posibile. Protecţia adulţilor este bună, în proporţie de 95%, însă după un impact lateral cu un stâlp şoferul se poate alege cu o traumă în zona pieptului.

Vezi şi: Avem lista de preţuri pentru noul Audi Q5. Cât costă şi când vine în Moldova

În Audi Q5 copii de la 6 la 10 ani vor beneficia de o protecţie bună doar dacă vor sta pe scaune speciale pe locurile laterale ale banchetei. Doar aceste scaune au sistem ISOFIX şi doar acolo se recomandă deplasarea lor.

O traumă în zona gâtului ar putea să o primească copilul de 10 ani în cazul unei coliziuni frontale. În total la această categorie – 86%.

Testele pentru protecţia pietonilor au fost evaluate la 73 de procente, în timp ce sistemele de siguranţă au adunat doar 53%. În ultimul caz, mai multe din ele sunt disponibile doar opţional.

  • Land Rover Discovery

Land Rover Discovery încheie top trei maşini din această serie care se alege cu un rezultat de cinci stele. Însă există câteva remărci.

Vezi şi: AutoBlog.MD are prețurile noului Land Rover Discovery. Iată de la cât pornește în Moldova

În cazul unei coliziuni frontale şi în dependenţă de gravitatea accidentului, există riscul unei traume la cap, la picioare şi la trunchiul pasagerilor din faţă. Între timp, o traumă serioasă în zona gâtului o pot primi pasagerii din spate în cazul unei lovituri din spate. În concluzie, protecţia pasagerilor a fost evaluată de Euro NCAP al 90 de procente.

Copiii vor fi protejaţi în proporţie de 80 la sută. Dacă după o lovitură laterală nu se va întâmpla nimic, în cazul unui impact frontal, copilul de 10 ani va suferi o traumă medie în zona gâtului, iar cel de şase ani la piept, dar una mai mică. În Land Rover Discovery scaunele pentru copii pot fi instalate pe cinci scaune, în afară de cel al şoferului şi cel din mijloc de pe al doilea rând.

Protecţia pietonilor este de 75%. În cazul unui impact frontal, persoana care va traversa strada va avea de suferit grav la cap şi mediu la picioare. Cele mai periculoase zone sunt marginea capotei şi partea inferioară a montanţilor A.

Sistemele de siguranţă nu au ridicat vreo problemă. Majoritatea sunt în dotarea standard a SUV-ului britanic şi au fost evaluate la 73%.

  • Citroen C3

Noua generație Citroen C3 a făcut faţă impacturilor frontale și laterale. Pasagerii adulţi nu vor primi nicio traumă serioase sau de gravitate mediu, scorul final fiind de 88%.

Vezi şi: (foto) Premieră mondială: Noua generaţie Citroen C3

Protecţia copiilor este de 83%, dar şi aici în cazul unui impact frontal, copilul de 10 ani va suferi o traumă medie în zona gâtului, iar cel de şase ani la piept.

Pietonii dacă vor fi loviţi frontal de un Citroen C3 riscă doar o traumă la cap, singura zonă periculoasă a maşinii aici fiind cea a încheieturilor între parbriz şi montanţi.

La capitolul sisteme de siguranţă, maşina are standard un sistem de limitare a vitezei şi unul care avertizează la ieşirea din bandă, însă îi lipseşte unul de frânare automată care i-ar dar un scor final mai bun.

  • FIAT 500

Compactul FIAT 500 a primit doar trei stele din cinci posibile. Protecţia pasagerilor maturi este de 66%.

În cazul unui impact cu toată suprafaţa laterală, nişte traume grave pot primi pasagerii din faţă, în zona pieptului şi capului al pasagerului din dreapta şi în zona capului şi gâtului şoferului.

Vezi şi: (video) Periculos. Ce rămâne dintr-un Fiat 500 atunci când se loveşte frontal cu un Audi Q7

În cazul protecţiei copiilor cu părere de rău e şi mai grav. La o coliziune frontală pasagerul de 10 ani va suferi o traumă gravă în zona capului, iar cel de şase ani una medie în zona pieptului. În cazul unei lovituri laterale copilul de 10 ani se va alege cu o traumă serioasă în zona cutiei toracice.

Continuând cu pietonii, aceştia vor avea de suferit traume la cap, bazin şi picioare din cauza lipsei sistemului de frânare automată.

La capitolul sisteme de protecţie FIAT 500 mai are mult de lucru.

”Fiat 500 este o mașină veche, iar update-urile aduse odată cu facelift-ul nu pot ascunde asta. Clienții ar face bine să aștepte noua generație”, a concluzionat secretarul general EuroNCAP.

  • Ford Ka+

Curios sau nu, Ford Ka+, care este un model mai “entry-level” faţă de acelaşi Fiat 500 a obţinut rezultate mai bune decât acesta din urmă.

Vezi şi: (foto/video) Ford prezintă în Europa concurentul veritabil al lui Dacia Sandero

Pasagerii adulţi de pe scaunele din faţă se vor alege cu traume de o gravitate diferită după un impact frontal şi unul lateral cu toată suprafaţa maşinii. În ultimul caz cel mai mult va avea de suferit pasagerul din dreapta şoferului, în zona capului, gâtului şi a cutiei toracice.

Între timp, copii se vor simţi în siguranţă. Manechinii de 6 şi 10 ani nu vor primi traume după o lovitură laterale, însă în cazul unui impact frontal, doar cel mic va avea de suferit puţin în zona pieptului.

Pietonii care vor fi loviţi de un Ford Ka+ frontal vor primi cele mai multe traume în zona capului şi picioarelor. Zonele periculoase aici sunt marginea capotei şi montanţii A. Un Ford Ka+ nu dispune de un sistem de frânare automată.

Printre sistemele de siguranţă se numără doar un sistem de limitare a vitezei şi unul de avertizare a centurii decuplate doar pentru scaunele din faţă.

Ultimele teste Euro NCAP au fost publicate la sfârşit de ianuarie: (video) Euro NCAP: Volvo S90 şi V90 au primit cinci stele. Ford Mustang a dezamăgit din păcate

Cmentariile sunt închise

https://jdih.sumbawakab.go.id/ https://perpus.pn-wates.go.id/ https://si-asik.tubaba.go.id/assets/kygacor/ https://surat.sumbawakab.go.id/upload/