Peste 11 milioane de oameni, monitorizaţi în secret! Tot ce au făcut este de acum cunoscut

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Compania Vizio a monitorizat în secret preferinţele de vizionare ale cumpărătorilor săi.

Folosind televizoare de timpul smart TV, compania producătoare Vizio a adunat în secret informaţii despre preferinţele de vizionare ale clienţilor săi.

Astfel, ea a monitorizat ce posturi TV şi emisiuni urmăresc aceştia, fără să-i informeze în prealabil sau să le ceară acordul, scrie publicaţia Trusted Reviews.

Prin urmare, în momentul in care acest lucru s-a aflat, Vizio s-a trezit în mijlocul unui mare scandal. A fost de acord să plătească daune în valoare de peste 2,2 milioane de dolari.

Toate informaţiile despre obiceiurile de vizionare ale cumpărătorilor televizoarelor Vizio au fost vândute unor terţe părţi. Vizio precizează însă că datele vândute nu pot face legătură directă între anumite preferinţe de consum audiovizual şi indivizi.

Comisia Federală de Comerţ din Statele Unite anunţă că peste 11 milioane de cumpărători au fost monitorizaţi ilegal, începând cu luna februarie 2014.

Prin intermediul platformei de smart TV, informaţia era preluată de pe ecranul utilizatorului şi trimisă la serverele companiei.

Pe lângă aceste date, televizoarele smart înregistrau adresa IP şi codul zip, dar şi alte date personale.

În mod normal, toate aceste informaţii trebuie să fie preluate numai cu acordul explicit al cumpărătorilor, precizează Comisia Federală de Comerţ.

Vizio este o companie care operează în special în Statele Unite şi produce mai ales televizoare Ultra HD.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...