''De obicei, este dificil de schimbat duritatea unui material tradiţional. Noutatea acestui metamaterial este faptul că suprafaţa sa se poate modifica între tare şi moale'', a declarat Xiaoming Mao, profesor asistent de fizică în cadrul universităţii, citat duminică de Xinhua.

Noul material a fost proiectat pentru a-şi schimba proprietăţile faţă de modul în care a fost fabricat iniţial. Astfel, el poate fi uşor de manipulat pentru ca duritatea suprafeţei să fie modificată de la cea asemănătoare cauciucului la cea similară oţelului şi viceversa.

Potrivit lui Mao, modalitatea în care un obiect intră în contact cu marginile metamaterialului modifică geometria structurii sale şi, ca urmare, se schimbă răspunsul acestuia la presiune.

Din moment ce proprietăţile noului produs provin din structura sa generală, interiorului metamaterialului rămâne nealterat chiar şi în condiţiile în care consistenţa sa se modifică în mod repetat între tare şi moale, a mai explicat profesorul asistent.

Potrivit oamenilor de ştiinţă, noul material ar putea avea aplicaţii într-o varietate de arii, de la cauciucuri pentru biciclete care se pot ajusta automat în funcţie de starea carosabilului până la sisteme reutilizabile pentru lansarea rachetelor care ar putea suporta astfel mai multe misiuni către spaţiul cosmic.

Mao este de părere că noul material ar putea într-o bună zi să revoluţioneze şi modul în care sunt fabricate autovehiculele. ''Atunci când conduci o maşină, vrei ca aceasta să fie solidă, pentru a susţine încărcătura. Însă, în timpul unei coliziuni, vrei ca toate componentele să devină maleabile pentru a absorbi energia în timpul coliziunii şi să protejeze pasagerii'', a mai spus cercetătorul, potrivit sursei citate.