(foto) Protest inedit al Mass-media. Subiecții articolelor își pierd identitatea

dodon1

Mai multe instituții media din țară s-au alăturat campaniei de suţinere a jurnalismului de investigaţie şi a accesului la informaţie. Astfel, pe mai multe site-uri de știri sunt publicate articole depersonalizate. Publicarea acestora face parte din campania împotriva interpretării abuzive și eronate a Legii privind protecția datelor cu caracter personal.

Mai jos vă prezentăm câteva exemple de materiale din cadrul campaniei:

 

diezd

des1

descgide1

indepen2

Această campanie a fost determinată de întețirea cazurilor în care demnitari sau funcționari de stat îngrădesc accesul jurnaliștilor la informații sub pretextul protecției datelor cu caracter personal. Recent, ziarista Centrului de Investigații Jurnalistice Mariana Rață s-a pomenit atrasă într-un proces penal după ce fostul comisar al Capitalei, Vladimir Botnari, a depus o plângere prin care cere tragerea la răspundere penală a acesteia pentru colectarea și difuzarea datelor cu caracter personal care îi vizează familia. Miercuri, 25 ianuarie, procurorul a semnat ordonanță de neîncepere a urmăririi penale.

re1

re2

zdg

news

unise

În cadrul acestei campanii, vor fi organizate mai multe activităţi, inclusiv cluburi de presă, o conferinţă cu participarea experţilor din ţară şi de peste hotare la care vor fi discutate interpretările abuzive ale Legii privind protecția datelor cu caracter personal. Totodată, autoritățile publice sunt chemate să interpreteze și să aplice legea privind protecția datelor cu caracter personal în mod rezonabil și în conformitate cu standardele europene.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente