Publicitatea e pe val in Europa: Miliardele băgate în reclamă generează de 7 ori banii investiţi

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Cei 92 de miliarde de euro investiţi în publicitate în 2014 la nivel european au avut un impact de peste 623 de miliarde asupra Produsului Intern Brut comunitar, conform unui studiu Deloitte comandat de Asociaţia Mondială a Agenţiilor de Publicitate.

Studiul a fost efectuat în cele 28 de state membre ale UE pentru a evidenţia impactul pe care sectorul media/publicitate îl are în economia regiunii, în perspectiva unei legislaţii mai dure pe care Bruxellesul vrea să o adopte în ceea ce priveşte colectarea datelor clienţilor din mediul online de către publicaţii şi agenţiile de publicitate, arată CNBC.

Pe lângă influenţa semnificativă în PIB al regiunii, sectorul oferă salarii medii mai mari decât alte domenii de activitate: aproximativ 34.000 de euro /an, faţă de media salarială europeană de 22.000 euro.

Sectorul numără aproape 6 milioane de angajaţi, reprezentând 2,6% din forţa de muncă activă din Uniune, mai arată raportul Deloitte.

„Publicitatea este un motor economic care încurajează competiţia, întreţine procesul de inovaţie în afaceri şi asigură beneficii semnificative pentru societate susţinând financiar canalele media.

Politicienii ar trebui să ţină cont de faptul că impunerea unor restricţii pe piaţa de publicitate va avea importante consecinţe economice, sociale şi culturale”, susţine Stephan Loerke, preşedintele Asociaţiei Mondiale a Agenţiilor de Publicitate.

Cu toate acestea, un raport MAGNA, dat publicităţii în luna decembrie a anului trecut, arată că agenţiile de publicitate au început să migreze dinspre mass media clasică către segmentul social media reprezentat de Facebook sau Google, anul acesta aşteptându-se ca 54% din fondurile alocate pentru campaniile de publicitate să fie direcţionate către reţelele de socializare.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...