Actualitate

Kaspersky Lab: 319.000 utilizatori de internet s-au confruntat cu programe malware, în T4 din 2016

„Sărbătorile sunt foarte atractive, nu doar pentru comercianți, care constată o cerere crescută pentru produsele lor, și pentru cumpărători, care caută cele mai bune oferte, ci și pentru infractorii cibernetici. Aceștia nu ezită să exploreze noi oportunități de câștig ilegale, într-o perioadă când fac plăți online mai mulți utilizatori decât de obicei. La sfârșitul anului 2016, cercetătorii Kaspersky Lab au privit, retrospectiv, peisajul amenințărilor cibernetice din timpul sărbătorilor (lunile octombrie, noiembrie și decembrie), din ultimii trei ani. Concluzia principală a fost aceea că infractorii încearcă să își coreleze campaniile malware cu datele anumitor sărbători (…) În trimestrul al patrulea din 2016, numărul utilizatorilor care s-au confruntat cu programe malware capabile să fure bani sau informații financiare importante a ajuns la 319.000 — cu 22,49% mai mulți decât în aceeași perioadă din 2015 (…)", se arată în concluziile specialiștilor.

Potrivit sursei citate, în urma studierii perioadei Sărbătorilor de iarnă din 2016, tehnologiile de protecție Kaspersky Lab au detectat atacuri împotriva unui număr cu 22,49% mai mare de utilizatori decât în aceeași perioadă din 2015.

"După cum a arătat dinamica atacurilor din luna noiembrie 2016, pentru infractorii cibernetici cea mai atractivă zi a sezonului de iarnă este Cyber Monday. În noiembrie 2016, tehnologiile de protecție Kaspersky Lab au detectat o creștere vizibilă în ceea ce privește numărul de utilizatori atacați, iar pe 28 noiembrie (de Cyber Monday) au fost atacați de două ori mai mulți utilizatori decât în ziua anterioară. Când vine vorba de Black Friday și perioada Crăciunului, tiparul este diferit, vârfurile de atac producându-se cu una sau cu două zile înaintea datelor efective ale sărbătorilor. Aceste diferențe pot fi explicate prin natura diferită a sărbătorilor. Spre deosebire de Black Friday sau Crăciun, Cyber Monday înseamnă doar vânzări online, astfel încât infractorii cibernetici își concentrează campaniile malware în această dată. Dintre cele 30 de familii de troieni bancari, monitorizate în mod constant de Kasperksy Lab, cele mai răspândite cinci sunt: Zbot, Nymaim, Shiotob, Gozi și Neurevt, responsabile de atacurile împotriva a 92,35% dintre utilizatori, în perioada Sărbătorilor de iarnă", menționează Kaspersky Lab.

În contextul acestor amenințări cibernetice, experții le recomandă utilizatorilor: să nu acceseze link-uri primite de la persoane necunoscute sau link-uri suspecte trimise de către prieteni, pe site-uri de socializare sau pe e-mail, să nu introducă informații despre card pe site-uri necunoscute sau suspecte, pentru a evita ca acestea să ajungă pe mâinile infractorilor cibernetici și, nu în ultimul rând, să verifice întotdeauna de două ori ca pagina să fie reală înainte de a introduce orice date personale sau confidențiale.

Kaspersky Lab este o companie globală de securitate cibernetică, fondată în anul 1997, ce are în portofoliu, la ora actuală, peste 400 de milioane de utilizatori individuali și 270.000 de companii — client.

AGERPRES.RO

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *