Când vine vorba despre punctualitatea curselor aviatice, multe lucruri pot duce la întârzieri, însă sunt și companii care decolează și aterizează într-o marjă de doar câteva minute.
Potrivit datelor publicate miercuri de agenția de analiză a călătoriilor OAG, aproape 90% din zborurile companiei Hawaiian Airlines au decolat și au aterizat într-un termen de 15 minute față de ora programată.
Agenția britanică a analizat 54 de milioane de zboruri din 2016, cel mai mare număr analizat până acum într-un singur an, notează CNN.
În pofida numărului record de călători și a extinderii liniilor aviatice, companiile și aeroporturile au întâmpinat mari dificultăți în a-și onora la timp zborurile programate, mai adaugă OAG.
Celelalte companii care au avut puține zboruri cu întârzieri mari sunt Copa Airlines (88.75%), KLM (87.89%), Qantas (87.56%), Japan Airlines (86.74%), UK airline FlyBe (86.62%), Alaska Airlines (86.05%), Iberia (85.67%), Monarch Airlines (85.67%) și Singapore Airlines (85.19%).
În ceea ce privește punctualitatea celor mai mari aeroporturi, primul este Tokyo Haneda (87.49%). Apoi urmează cele din Sao Paulo (Guarulhos) – 85.28%, Detroit – 84.64%, Atlanta – 84.57%, Minneapolis – 84.46%, Seattle – 83.74%, Moscova (Sheremetyevo) – 83.52%, Singapore Changi – 83.49%, Munchen – 82.85% și Phoenix – 82.82%.
În topul aeroporturilor medii conduce Birmingham, urmat de Osaka (89.68%), Panama City (89.56%), Belo Horizonte (88.49%), Cologne Bonn (88.27%), Cape Town (86.06%), Milan Bergamo (85.87%), Perth (85.86%), Bahrain (85.49%) și Adelaide (84.90%).
Între aeroporturile mici, cel mai punctual este cel din Surabaya, Indonezia (90,3%), urmat de Anchorage (89.52%), Brussels South Charleroi (88.65%), Trondheim (88.00%), Stavanger (87.95%), Hannover (87.89%), Cairns (87.23%), Bergen (87.21%), Curitiba (86.77%) și Durban (86.03%)