China a lansat trenuri directe către Londra pentru transportul de mărfuri

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

China a lansat primele trenuri directe care transportă diverse mărfuri către Londra, distanţa de 12.000 km urmând a fi parcursă în 18 zile. Acum trei ani China a declanşat o ofensivă comercială, începând să lanseze linii feroviare directe către mai multe ţări europene, ca parte a unui plan gândit să reînvie vechiul Drum al Mătăsii.

Primul tren a plecat pe 1 ianuarie din Yiwu, în estul Chinei şi va străbate 12.000 km prin mai multe ţări – Kazahstan, Rusia, Belarus, Polonia, Germania, Belgia şi Franţa – primul transport conţinând obiecte de uz casnic.

Trenul poate duce 200 de containere şi, deşi este puţin faţă de 30.000 cât pot fi duse pe o navă, avantajul este că drumul durează cu 12 zile mai puţin faţă de transportul naval. Faţă de transportul aerian, avantajul trenului ţine de preţ.

China a început în 2013 să lanseze aceste trenuri de marfă directe cu Europa şi de atunci peste 1.800 de garnituri au ajuns în 14 oraşe de pe continent, inclusiv Hamburg şi Madrid. Înapoi, trenurile au dus către China ulei de măsline din Spania, vinuri franţuzeşti, carne din Germania şi lemn din Rusia.

China investeşte zeci de miliarde de dolari pentru a dezvolta şi infrastructura feroviară a ţărilor vecine, urmând să aibă în schimb un rol esenţial în comerţul cu aceste ţări. China vrea să creeze un fel de „Drum al Mătăsii” cu Europa, însă rămâne o mare problemă: China cumpără din Europa mult prea puţine produse, astfel că trenurile se întorc cu mult mai puţine produse.

Preşedintele chinez Xi Jinping a lansat în 2013 strategia numită „One Belt, One Road” prin care vrea să conecteze China cu rute comerciale din Europa, Africa şi Orientul Mijlociu creând un fel de drumuri moderne ale Mătăsii.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...