Ce compensaţii pot primi pasagerii companiilor aeriene în caz de anulare sau întârziere a zborurilor

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

În perioada sărbătorilor de iarnă există probabilitatea ca zborurile companiilor aeriene să aibă întârzieri sau unele curse să fie anulate. Dacă apar astfel de probleme neplăcute în timpul unor zboruri operate de companii europene, aveți dreptul la compensații.

 

De asemenea, dacă ați ajuns la destinația finală cu o întârziere de peste 3 ore, atunci aveți dreptul la despăgubiri, în anumite condiții.

Pe durata așteptării, companiile aeriene trebuie să vă ofere asistență gratuită. Dacă aveți probleme cu călătoria, anunțați compania aeriană, pentru a evita situația în care va trebui să găsiți singur soluții, potrivit Europa.eu.

Companiile aeriene ar trebui, de asemenea, să se asigure, dacă este posibil, că oferă cazare accesibilă persoanelor cu handicap și câinilor însoțitori. Asistența furnizată trebuie să includă:

  • băuturi răcoritoare
  • gustări
  • cazare (dacă vi s-a făcut rezervare pentru ziua următoare)
  • transport între aeroport și locul de cazare
  • 2 apeluri telefonice sau 2 mesaje (telex, fax, e-mail

Dacă operatorul aerian v-a redirecționat către alt zbor și ați ajuns la destinația finală cu o întârziere de 2, 3 sau 4 ore, valoarea despăgubirilor poate fi redusă cu 50 %.

La ce despăgubiri aveți dreptul în caz de întârziere

  • Dacă ajungeți la destinația finală cu o întârziere de peste 3 ore, aveți dreptul la despăgubiri în cazul în care întârzierea nu a fost cauzată de circumstanțe extraordinare, care nu ar fi putut fi evitate chiar dacă s-ar fi luat toate măsurile rezonabile .
  • Dacă pierdeți zborul de legătură când călătoriți în UE sau în afara acesteia cu un avion care decolează dintr-o țară a UE, ar trebui să aveți dreptul la despăgubiri, dacă ajungeți la destinația finală cu o întârziere de peste 3 ore. Nu contează dacă zborul de legătură este operat de o companie din interiorul sau din afara UE.
  • Dacă plecați dintr-o țară din afara UE către destinația finală aflată în UE, cu zboruri de legătură operate succesiv de companii din afara UE și din UE sau doar de companii din UE, numai zborurile operate de companiile din UE sunt luate în considerare pentru stabilirea dreptului la despăgubiri în cazul sosirii cu o întârziere mare la destinația finală.
  • Nu aveți dreptul la despăgubiri dacă ratați zborul de legătură din cauza întârzierilor la controalele de securitate sau dacă nu ați respectat ora de îmbarcare pentru zbor în aeroportul de transfer.
  • Dacă acceptați un zbor către un aeroport diferit de cel care figurează pe rezervarea inițială și ajungeți cu întârziere, aveți dreptul la despăgubiri. Timpul utilizat pentru a calcula întârzierea este timpul sosirii în aeroportul menționat în rezervarea inițială sau la destinația asupra cărei ați convenit împreună cu operatorul. Costurile de transport între aeroportul alternativ și cel menționat în rezervarea inițială sau destinația asupra căreia ați convenit trebuie suportate de operatorul aerian.
  • Dacă operatorul vă oferă posibilitatea redirecționării și ajungeți la destinația finală cu o întârziere de 2, 3 sau 4 ore, cuantumul despăgubirii poate fi redus cu 50 %

Pentru zborurile de până în 1.500 de km aveți dreptul la despăgubire de 250 de euro.

Pentru zborurile de peste 1 500 km în UE și toate celelalte zboruri între 1 500 și 3 500 km aveți dreptul la despăgubire de 400 de euro.

Pentru zborurile de peste 3.500 de km, aveți dreptul la compensații de 600 de euro


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...