Actualitate

Oportunităţile DCFTA, discutate la a treia ediţie a Forumului de business al UE

Urszula Pallasz de la Delegaţia UE la Chişinău a menţionat că motivul organizării Forumului de business îl reprezintă necesitatea de comunicare între oamenii de afaceri din ţară, dar şi crearea de noi relaţii şi de familiarizare cu proiectele UE. „Vedem că la eveniment participă mai multe femei, ceea ce înseamnă că business-ul din Moldova are faţă feminină, şi acest lucru este lăudabil”, a spus reprezentanta Delegaţiei UE.

Urszula Pallasz a adăugat că implementarea DCFTA în Moldova va ajuta la consolidarea instituţiilor şi la modernizarea ţării, în special a aspectelor care ţin de mediul de afaceri. „Suntem convinşi că din aplicarea DCFTA va rezulta un sistem unic şi simplificat de reguli care vor facilita dezvoltarea mediului de afaceri”, a menţionat reprezentanta Delegaţiei UE.

Angela Susan, secretar de stat în cadrul Ministerului Economiei, a declarat că în cei doi ani de aplicare a DCFTA, Uniunea Europeană a demonstrat întreprinzătorilor moldoveni că este nu doar un partener de apreciat, dar şi stabil, şi previzibil. Ponderea exporturilor moldoveneşti spre UE a atins o cotă de 63%. 1050 de companii din Moldova îşi exportă produsele pe pieţele din UE.

Conducătorul unei gospodării agricole din raionul Şoldăneşti, Gheorghe Strelciuc, prezent la eveniment, a menţionat că are cunoscuţi în România, Germania sau Polonia care doresc să investească în Republica Moldova, dar consideră că este foarte riscant. „Toţi cei care doresc să investească în Moldova, mai întâi măsoară de şapte ori, apoi taie”, a subliniat bărbatul. În opinia sa, mai este mult de muncit ca antreprenorii moldoveni să-şi schimbe mentalitatea şi să nu mai activeze atunci când nu au profit. Antreprenorul a adăugat că pentru tinerii oameni de afaceri este mai complicat de activat căci aceştia au probleme mai mari când doresc să acceseze resurse financiare.

Stela Chiriac, administratoarea unei întreprinderi care produce brichete din biomasă, a spus că oamenii de afaceri au multă nevoie de consultanţă în domeniul marketing-ului, să cunoască cum să-şi dezvolte afacerea. Pentru a moderniza tehnologiile şi utilajele, întreprinderea Stelei Chiriac are nevoie de circa 100 de mii de euro.

În cadrul evenimentului a fost lansată şi ediţia în limba română a platformei web EU4Business, destinată statelor Parteneriatului Estic. Pe acest portal vor fi publicate informaţiile despre proiectele europene şi sprijinul acordat, istorii de succes şi agenda platformei EU4Business, adică tot felul de seminare, evenimente de consultanţă şi traning-uri de care vor putea beneficia antreprenorii interesaţi.

 Timpul.md

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *